Avatar billede bumle90 Nybegynder
22. november 2004 - 14:14 Der er 7 kommentarer

cisco VPN klient

Jeg har en arbejdscomputer jeg gerne vil forbinde med firmaets netværk over VPN.
Jeg skal bruge Cisco's VPN klient. Herhjemme har jeg en router som bliver administreret fra et andet sted. Det vil sige jeg ikke ved hvordan opsætningen er i denne router.
Problemet er at jeg ikke kan få forbindelse over VPN når jeg kobler op på mit hjemmenetværk og vil arbejde på firmaets netværk....Den siger bare at den ikke kan få forbindelse...
Så hvordan finder jeg ud af hvad der er galt?
Hvad er påkrævet på mit hjemmenetværk før jeg kan benytte mig af CISCO VPN? Det er garanteret routeren der har lukket for nogle porte eller noget, men jeg ved ikke noget som helst om VPN, så hvordan finder jeg ud af hvad der er galt? MVH Bumle90
Avatar billede bufferzone Praktikant
22. november 2004 - 14:18 #1
IPSec køre over port 500, prøv at åbne denne.

Det mest sikre er kun at åbne for protokol 50 og 51 fra din IP adresse til firmaets IP adresse og ikke andet
Avatar billede bumle90 Nybegynder
22. november 2004 - 14:21 #2
kan jeg på nogen måde checke om port 500 er åben i routeren?
Skal port 500 være åben samtidig med 50 og 51 eller hvordan?
Avatar billede bumle90 Nybegynder
22. november 2004 - 14:49 #3
hmm jeg prøvede lige hurtigt at lave en lille dotnet app som connectede først på port 80..ingen problemer selvfølgelig, og derefte port 500 hvor jeg fik en exception...At min connection blev refused.
Så det er med høj sand synlighd lukket eller hvad?
MVH.
Avatar billede morten_leth Nybegynder
22. november 2004 - 15:33 #4
Vi kan hurtigt blive enige om der skal være åben for 500 (IPsec) men hvad med at tjekke dem oppe på arbejdet, mon ikke også de skal åbne for din IP, ved det ikke men du kan meget hurtigt tjekke om en port er åbne vha. telnet i din CMD (kommand prompt) ja og for den sags skyld også alle mulige andre...
telnet 192.168.0.1 80 <--- port 80
telnet 192.168.0.1 500

Men det kan også være de bruger PPTP som er 1723...

under normale omstændigheder plejer der at være åbnet for alle porte UDAFTIL, men indaftil er de lukket....
men spørg dit arbejde og tjek op med dem, det kunne være hos dem den er gal, hvilket jeg umiddelbart tror... ;)
Avatar billede bumle90 Nybegynder
22. november 2004 - 16:36 #5
Nej det kan ikke være på mit arbejde....Jeg bruger den samme bærbare til at connecte med når jeg er hjemme(på kollegiet)
Nu er jeg så hos min far og vil connecte til arbejdet...alt er ens bortset fra netværket jeg er koblet op på...Og at det virker hjemme og ikke her hos min far
Avatar billede bumle90 Nybegynder
22. november 2004 - 16:38 #6
Jeg kan ikke connecte til port 500 på min gateway via telnet....så den er nok lukket... :(
Avatar billede elsner Nybegynder
28. november 2004 - 11:53 #7
Du kan se i Cisco VPN clienten hvilken port den kører på.
Standarderne for Cisco VPN er TCP eller UPC 10000 eller NAT-T på port 4500