Avatar billede qoo Nybegynder
22. november 2004 - 01:15 Der er 8 kommentarer

Fil brugt af anden person eller process

Som titlen siger bliver den fil jeg vil slette brugt af en anden process og eller person, så windows i sin fulde genialitet vil ikke lade mig slette den....

Nogen metoder måder dette kan omgås så jeg kan slette filen ?
Avatar billede fixxxer Nybegynder
22. november 2004 - 01:53 #1
Prøv at slette den i fejlsikret tilstand..

Tryk F8 inden systemet starter op, og vælg Fejlsikret tilstand på listen (evt. med netværk)
Avatar billede bubbaa Nybegynder
22. november 2004 - 07:57 #2
Er det windows xp?
Har en fil der virker på avi filer, hvis det er dit problem kan jeg lige smide indholdet op her.
Avatar billede _smoelf_ Nybegynder
22. november 2004 - 08:09 #3
HVad er det for en fil?? den kan være den bare bliver brugt af en af dine ikoner nede i højre hjørne...
Avatar billede Slettet bruger
22. november 2004 - 08:51 #4
hvis det er avi films :

Fjerne store .avi filer, som ellers ikke vi slettes

Alle kender det. Man har downloaded et videoklip, som man nu ikke kan fjerne fordi Windows påstår at filen er i brug og ikke kan slettes. Dette er et problem som mange har, og det skyldes at Windows som standard indlæser avi-filen i huskommelsen, og det kan enten skabe problemer, eller tage lang tid. Derfor skal vil bare fortælle Windows, at den ikke skal indlæse dette. Gør som følger:

1. Åben Register Editoren (Start Menu -> Kør -> regedit)

2. Gå in under: HKEY_CLASSES_ROOT\ SystemFileAssociations\ .avi\ shellex\ PropertyHandler

3. Slet "Default Value" som gerne skulle være "{87D62D94-71B3-4b9a-9489-5FE6850DC73E}"

Sådan, nu skulle der ikke være nogle problemer mere.
Avatar billede Slettet bruger
22. november 2004 - 08:51 #5
sorry kilde : http://naf.1go.dk/xp.htm
Avatar billede Slettet bruger
22. november 2004 - 08:53 #6
Avatar billede Slettet bruger
22. november 2004 - 09:00 #7
Avatar billede qoo Nybegynder
22. november 2004 - 13:11 #8
Nej det er ik en avi fil men en exe på ca. 1.5mb

Fil hører med en cracket udgave af hl2 som et fix til single delen. (fy fy i know)
men den vil hverken slettes eller flyttes efter brug, og kan ikke finde den i proccesser eller noget.

ellers er det windows xp sp2