Avatar billede madsjuhler Nybegynder
21. november 2004 - 21:53 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

online redigering af fil

jeg mangler et script gerne i php, som jeg kan rette en fil med, eks filen "filen.txt" hvor jeg kan åbne den på siden rette i den og gemme den igen uden at skulle til at hente den og uploade den igen.
Avatar billede bojo Nybegynder
21. november 2004 - 21:57 #1
<html>
  <head>
      <title> Ret fil</title>
  </head>

  <?
      if( isset( $gem ) ) {
                  if( $fp = fopen( $fil, "wb+" ) ) {
                              if( flock( $fp, LOCK_EX ) ) {
                                          fwrite( $fp, $txt );
                                          flock( $fp, LOCK_UN );
                              } else {
                                          echo "$fil kunne ikke låses";
                              }

                              fclose ( $fp);
                  } else {
                              echo "$fil kunne ikke åbnes";
                  }

      unset ( $gem);

      if( isset( $hent ) ) {
                  if( $fp = fopen( $fil, "rb" ) ) {
                              if( flock( $fp, LOCK_EX ) ) {
                                          $txt = fread( $fp, filesize( $fil ) );
                                          flock( $fp, LOCK_UN );
                              } else {
                                          echo "$fil kunne ikke låses";
                              }

                              fclose ( $fp);
                  } else {
                              echo "$fil kunne ikke åbnes";
                  }
  ?>

  <body>
      <form method = "POST" action = "<? echo $php_self; ?>">
        Fil navnet: <input type = "text" name = "fil" value = "<? echo $fil ?>">
        <p/><input type = "submit" value = "Hent" name = "hent"><input type = "submit" value = "Gem" name = "gem"><p/>

        <textarea rows = "30" name = "txt" cols = "85"><?
              echo $txt
            ?></textarea><p/>
      </form>

      <p/>
  </body>
</html>
Avatar billede madsjuhler Nybegynder
21. november 2004 - 22:09 #2
Det er jo for lækkert ;D har du mere at sådan slags script?? btw gider du lave et "svar" så du kan få dine points
Avatar billede bojo Nybegynder
21. november 2004 - 22:39 #3
nææ, ikke sådan, jeg har tilfældigvis lavet dette til en anden her på eksperten, men kunne desværre ikke huske spg. nummer så den røg afsted igen.

Svaret må du selv give.
Avatar billede madsjuhler Nybegynder
22. november 2004 - 09:25 #4
jamen så takker jeg
Avatar billede jsc Nybegynder
27. juni 2008 - 12:30 #5
bojo -> hvad gør man så, hvis filen ikke kan åbnes, når man vil gemme den?

/jsc