Avatar billede nic_the_best Nybegynder
21. november 2004 - 16:03 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke installere IIS fra winXP pro CD

Hey

Jeg ville installere IIS på min Win XP pro, men når jeg smider cd'en i, og vælger 'Installer valgfrie Windows-komponenter' så er IIS ikke på listen over de komponenter jeg kan vælge.

Hvad f***** gør jeg så?
Kan man downloade IIS direkte fra MS eller leder jeg et helt forkert sted på cd'en?
Avatar billede petan Nybegynder
21. november 2004 - 16:16 #1
indstillinger->tilføj fjern programmer->tilføj fjern windows komponenter.
Avatar billede petan Nybegynder
21. november 2004 - 16:17 #2
har du ikke muligheden for at tilføje IIS ved at gøre som beskrevet ovenfor?
Avatar billede nic_the_best Nybegynder
21. november 2004 - 16:20 #3
Nej.
Det er det som undrer mig!
IIS er slet ikke på listen over komponenter jeg kan installerer
Avatar billede petan Nybegynder
21. november 2004 - 16:23 #4
Er du sikker på at det er en PRO version du sidder med?
Avatar billede nic_the_best Nybegynder
21. november 2004 - 16:26 #5
min første tanke var også at jeg havde lavet en fejlinstallation, men Egenskaber, under Denne Computer, siget ganske rigtigt Windows XP Professional
Avatar billede petan Nybegynder
21. november 2004 - 16:26 #6
Du kan iøvrigt ikke downloade IIS fra MS.
Avatar billede petan Nybegynder
21. november 2004 - 16:27 #7
Så er jeg overbevist om at det er en prirat-version du sidder med. Der skulle efter sigende cirkulere en del Home versioner, i pirat udgave, som skal forestille at være PRO versioner.
Avatar billede nic_the_best Nybegynder
21. november 2004 - 16:28 #8
øv...

Er der ikke andre steder man kan finde det?
Fatter simpelthen ikke at det ikke er på CD'en
Avatar billede petan Nybegynder
21. november 2004 - 16:29 #9
Er det en original version du bruger?
Avatar billede nic_the_best Nybegynder
21. november 2004 - 16:31 #10
tja... cd'en har alt det der skindende sølvfis på, der er en lille label med serialkode og det er købt og betalt direkte hos Microsoft selv, og leveret som en del af deres Partner Action Program.

Hvis det er en piratversion så har MS seriøse problemer internt i deres organisation!
Avatar billede petan Nybegynder
21. november 2004 - 16:32 #11
Hvis IIS af en eller anden meget mærkelig grund ikke findes i en original version af XP, synes jeg du skal ringe til MS.
Avatar billede petan Nybegynder
21. november 2004 - 16:34 #12
Avatar billede nic_the_best Nybegynder
21. november 2004 - 16:42 #13
Jeg tror jeg foretager en reinstallation.
Noget må være gået galt hen af vejen. (den har også problemer med Autorun og at finde ud af, at der er kommet en ny cd i drevet.)

Jeg har installeret IIS fra den cd før, så det må findes derpå.
Jeg tror jeg har lavet noget lort da jeg installerede.
Avatar billede plx Nybegynder
21. november 2004 - 17:10 #14
Mht at MS har seriøse problemer internt, er jeg lidt nødt til at kommentere

http://www.comon.dk/index.php/news/show/id=20050
http://www.comon.dk/index.php/news/show/id=20082

:)
Avatar billede nic_the_best Nybegynder
11. januar 2005 - 21:07 #15
Lukker...