Avatar billede martin-k Nybegynder
20. november 2004 - 13:54 Der er 5 kommentarer

kopier værdi fra en attribut til en anden attribut.

I en .dwg-fil har jeg flere Layouts. I hver Layouts er der en blok med attributter til målestok, dato, revision og tegningsnummer.
Disse værdier vil jeg gerne have overført automatisk til en blok med indholdsfortegnelse på et andet Layout.

Hvordan gør jeg det?
Avatar billede dla Praktikant
22. november 2004 - 11:06 #1
Hvis du har AutoCad version 2005, kan du bruge ”Attribute Extract”, vælge din blok, vælge hvilke attributter du vil have med, gemme det som Excel-fil, txt-fil eller mdb-fil. Du kan også vælge Copy to Clipboard, og derefter sætte det ind AutoCad, eller i Excel eller Word eller hvor du skal bruge det. Blot savner jeg en funktion der kan konvertere det indsatte i AutoCad om til en tabel, det tror jeg ikke man kan, og det er jo mærkeligt (og irriterende).
Avatar billede martin-k Nybegynder
26. november 2004 - 19:15 #2
Hvordan får jeg det til at blive dynamisk? Når jeg ændre værdierne i èn blok, skal disse ændringer slå igennem i indholdsfortegnelsen, uden at jeg skal gøre noget aktivt. Vil det være dynamisk ved din metode?
Avatar billede dla Praktikant
30. november 2004 - 08:15 #3
Nej, jeg må indrømme at AutoCad halter lidt bagud, desværre. Nu har jeg prøvet at rode lidt med det, men det du efterlyser kan jeg ikke se kan lade sig gøre. Nu er der ellers kommet alle de nye funktioner med foruddefinerede felter (Fields), og det er noget vi har savnet længe, men stadig mangler der meget. Man kan godt indsætte en attribut som hyperlink, som opdateres automatisk, men man skal tage hver eneste attribut for sig, og det kan vist kun gøres i det layout hvor blokken sidder.
Avatar billede martin-k Nybegynder
30. november 2004 - 21:27 #4
Hvad nu hvis alle blokke og indholdsfortegnelsen ligger i Model og ikke i hver sit Layout?
Jeg kan jo så bare lave et View i hvert Layout efter behov.
Avatar billede dla Praktikant
01. december 2004 - 08:33 #5
Ja, men det er meget omstændeligt, og skal gøres for hver eneste attribut. Prøv selv:
Insert, Fields, Objects, Object, peg på ikonet Select object, vælg din blok, find din attribut på listen, tryk OK, placer dit link.
Det kører man vist sur i inden man er halvt færdig.