Avatar billede terjegutten Nybegynder
19. november 2004 - 18:09 Der er 9 kommentarer

XP vil ikke starte

Har en HD som ikke vil starte opp etter et massivt virusangrep. PC'n kan ikke finne HD lenger ved oppstart. Jeg har prøvd å sette opp som slave fra en annen maskin, men det hjelper ikke heller. Prøvd med å kjøre en reprasjon fra XP platen men den stopper opp etter lasting av driverfiler til tastatur. Kjøre XP home NTSF format. HD'n er fortsatt full av virus :ø(
Er det noen som har tips om hvordan jeg kan klare å berge ut filer derifra?
Avatar billede kalp Novice
19. november 2004 - 18:15 #1
http://www.pcinspector.de/file_recovery/UK/welcome.htm

prøv med filerecover.. den er gratis...

og sæt den op som en slave som du gjorde før
Avatar billede terjegutten Nybegynder
19. november 2004 - 18:59 #2
Men PC'n vil ikke starte selv om jeg setter den som en slave på en annen PC en gang. Den stopper opp under oppstart der PC'n "teller" opp minne og HD'er og CD-stajsoner.
Den finner Master (om jeg setter den skadde som slave)men stopper opp når den kommer til slave.SEtter jeg den skadde som master stopper den når den kommer til master, skipper jeg oppstarts"tellingen" så kommer jeg ikke inn da heller :ø(
Avatar billede kalp Novice
19. november 2004 - 19:04 #3
hmm.. har du evt prøvet med en konverter eller USB boks til 3.5" HD?
Avatar billede terjegutten Nybegynder
19. november 2004 - 19:25 #4
er ikke sikker på hva du mener med en konverter, USB boks til 3,5" har jeg nok ikke.
Avatar billede Slettet bruger
19. november 2004 - 22:03 #5
Indrømmet det lyder for banalt men ikke desto mindre har jeg fået 3 computere igang igen med dette program
http://www.mwti.net/antivirus/free_utilities.asp
vælg "link 1"
download -> kør

Det tager godt nok en time eller 2 men det er heller ikke småting den finder
Avatar billede terjegutten Nybegynder
19. november 2004 - 22:27 #6
ja det høres ok ut men jeg får jo ikke HD til starte husk det da :ø) hadde jeg fått startet den så skulle jeg ok å fått ut filene men jeg får ikke startet den/finner den ikke under oppstart
Avatar billede Slettet bruger
19. november 2004 - 22:43 #7
Hvis den kan ses i BIOS har du den mulighed at downloade en live version af Linux den fylder Ca 700 MB du brænder programmet på en CD og starter op på denne CD herefter kan du se dine harddiske med indhold og kopiere fra NTFS og FAT32 til FAT32
Avatar billede terjegutten Nybegynder
19. november 2004 - 23:35 #8
den sees ikke i bios og linux er prøvd :ø(  så her trenges bedre forslag ellers så kan jeg nok bare si at HD'en er tapt :ø(
Avatar billede madpilot Nybegynder
21. november 2004 - 13:41 #9
hey, jeg havde ca. samme problem, min installation gik i stå og sagde at der var virus på harddisken, jeg fandt ud af at det var windows xp cd'en der er noget galt med. held og lykke :)