Avatar billede danskforum Nybegynder
19. november 2004 - 12:13 Der er 7 kommentarer

Chat script !

Hej jeg søger en der kan kode en chat der ligner Ofir's.
jeg indrømmer gerne at det er ofirs chat der har inspireret os til vores søgen. men da vi her på danskforum ikke kan finde nogle færdiglavet scripts overhovedet indenfor chat der er nogenlunde som vi vil ha det, spørger vi her. vi har lavet et login billede og et "in chat" billede håber der er nogle af jer der kan lave dette og er indforstået med det er ubelønnet arbejde. mvh. Nikolaj - admin på danskfourm.

her er billederne:
Login
http://danskforum.dk/BB/screen1.JPG

"In chat"
http://danskforum.dk/BB/screen2.JPG

det er meningen det skal kører ligesom ofirs hvor en admin kun kan banne fuldstændig eller banne i minutter mere skal man ikke kunne. og så skal det ikke være sådan at en chatter "SKAL" lave en bruger de skal bare finde et nick de chatter under :D håber at få svar.

mvh.
Nikolaj
Avatar billede danskforum Nybegynder
19. november 2004 - 12:14 #1
Glemte at sige i kan kosnatkes os på :
Mail: danskforum@danskforum
Msn1: danskforum@danskforum [mest offline]
Msn2: KnoXi@mail.com
Hp: Danskforum.dk /KnoXi eller Mrkimble/
ja det var vist det :D
Avatar billede dennismp Nybegynder
19. november 2004 - 14:18 #2
Hvad er det for nogle features som I ikke finde en andre systemer? Når man ser på billederne, ser det jo ret ordinært ud.

Jeg havde en plan engang om at lave en php extension man kunne bruge til chat, men jeg ved ikke helt om dette kunne være et projekt der kunne bruges til at skyde det igang. I har vel et webhotel og dermed ikke mulighed for at udvide det med egne extensions?
Avatar billede knoxi Nybegynder
19. november 2004 - 14:33 #3
ja vi har webhotel det vi mener med selv scriptet at det skal være nemt ! og ligetil men kan ikke finde et chat script der ligner det gratis, måske kan du ?
Avatar billede dennismp Nybegynder
19. november 2004 - 15:57 #4
Æv. Så gider jeg ikke at lave det :) Selve chatten er jo en triviel ting at lave (det kræver bare tid)... Men hvis jeg skulle sætte en chat op nu, så vil jeg nok bruge en irc-server som backend og så et eller andet interface (applet, cgi::irc eller php-script). Så man både kan chatte via irc og via web.

Men ellers ser http://phpopenchat.org ret interessant ud.
Avatar billede knoxi Nybegynder
19. november 2004 - 16:18 #5
jeg kigger på den der PHPopenchat ting, men jeg håber stadig der er en derude der kan/vil/gider opfylde mit ønske :D bw, hvordan får man andre til at besøge ens forum ? og lave bruger og blive aktive ? mit forumet er danskforum.dk men kan ikke rigtig få nogle derind har du en ide ?
Avatar billede dennismp Nybegynder
19. november 2004 - 16:30 #6
Næh. Har lidt af det samme problem. Find partnerer som du kan bytte links/banner med. Hav tålmodighed. Spørg een der har forstand på det :)
Avatar billede knoxi Nybegynder
19. november 2004 - 16:44 #7
men er der virkelig ikke nogle der kan hjælpe mig med den chat der ?