Avatar billede balstrup Nybegynder
19. november 2004 - 09:42 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Få en IList fra en DataTable

Hej

Jeg skal lave en mobil ASP side, hvor jeg bruger C# som sprog. Jeg skal i den forbindelse have en DataList bundet sammen med en kollonne fra en DataTable. Jeg synes ikke rigtigt at kunne finde ud af hvordan jeg får det til at virke. Jeg er kommet så langt som at jeg skal bruge en IList, men jeg kan ikke rigtigt finde ud af hvordan jeg bruger den korrekt.

Mvh

Balstrup
Avatar billede balstrup Nybegynder
19. november 2004 - 11:40 #1
Det skal lige siges at det slet ikke er en DataList, men blot en List der bruges. Det er jo en Mobile Web Form.
Avatar billede jepsen999 Nybegynder
19. november 2004 - 18:09 #2
Datasource på dit List skal sættes til et objekt der implementerer IEnumerable eller IListSource. Det gør DataTable.Columns.

Så prøv
List.DataSource = DataTable.Columns;
List.DataBind();

Jeg har ikke lavet nogle mobil ASP sider, men det burde da virke...
Avatar billede balstrup Nybegynder
20. november 2004 - 11:10 #3
Hej igen!
Jeg har selv fundet en brugbar løsning, nemlig følgende:

DataTable dtProfiles;
//dtProfiles bliver herefter fyldt med data!!!

IList liste = (dtProfiles as IListSource).GetList();

List.DataSource = liste;
List.DataTextField = "name"; //Navnet på kolonnen i tabellen der indeholder den tekst der skal bindes.
List.DataKeyField = "profileID"; //Navnet på den kolonne der indeholder værdien der skal bindes
List.DataBind();

Det virker bare!!!!!!!!