Avatar billede milou Nybegynder
19. november 2004 - 00:15 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Fjerne"blå linkborder" på formular inputfelter på mac

Er der nogen der ved....?
Se,hvordan fjerner man disse her blå borders på inputfelter i en
formular på en mac? onFocus="this.blur();" dur ikke. Hvis man
sætter den på inputfeltet kan der ikke skrives ind i feltet, den
er stendød. Scriptet fungerer fint på eks. imageslinks som
også skæmmes af skrigeblå borders. Dette er et macfænomen, ses ikke på pc.

mischa
Avatar billede olebole Juniormester
19. november 2004 - 01:29 #1
<ole>

Er den blå kant der kun, når feltet har fokus?

/mvh
</bole>
Avatar billede milou Nybegynder
19. november 2004 - 01:38 #2
ja lige så snart der skrives i den dukker den op og går ikke væk
/milou
Avatar billede olebole Juniormester
19. november 2004 - 12:00 #3
Der er formodentlig ikke noget at gøre ved det. onfocus="this.blur()" er det, som du har opdaget, ikke muligt at benytte, da fidusen ved den er, at den fjerner fokus fra feltet ... og derfor gør, at der ikke kan skrives i det.

I CSS2 _burde_ man kunne skrive:
  <input type="text" style="outline:none 0px;" ...... >

men CSS2 er desværre endnu ikke understøttet synderlig godt af IE. Da MacOS/IE nok er den dårligste browser overhovedet, er det yderst usandsynligt, det har nogen effekt i den. I så fald kan du ikke gøre noget  :o|
Avatar billede milou Nybegynder
19. november 2004 - 12:20 #4
tak for det. Det bliver mine elever glade at høre, de det ikke ser godt ud. De skal til eksamen og opgaven er skrevet på pc men eleverne skal fuldføre den på mac...og det er noget hø!!!
Giv et svar så jeg kan give dig poeng.
mvh/mischa
Avatar billede milou Nybegynder
18. februar 2005 - 02:22 #5
Aflut