Avatar billede existenz Nybegynder
18. november 2004 - 22:50 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Sæt password på en php side

hejsa jeg har lavet en php side hvorfra jeg kan smide ting ind i en tabel i min database.

men jeg vil jo ikke have alle og enhver til, at smide ting i databasen :))

så er det ikke muligt at smide et password på siden?
Avatar billede 13thsky Nybegynder
18. november 2004 - 22:53 #1
Det må det samme som ham her:
http://eksperten.dk/spm/522081

Skriv hvis der er noget du ikke forstår..

/13
Avatar billede detox Nybegynder
18. november 2004 - 23:02 #2
En meget enkel login kan laves sådan:

<?php
if (isset($_POST['pass'])) {
    if ($_POST['pass'] == 'hemmeligt') {
        echo "Du er logget ind";
    } else {
        echo "Galt password";
    }
} else {
?>
<p>Indtast password</p>
<form action="" method="post">
<p><input type="password" name="pass" /></p>
<input type="submit" value="Login" />
</form>
<?php
}?>
Avatar billede googolplex Novice
18. november 2004 - 23:11 #3
Hvis din side ligger i en selvstændig mappe på en Apache server, kan du også benytte .htaccess. Det er ultra sikkert og meget meget nemt at sætte op:

http://www.webcafe.dk/artikler/apache/htaccesspassword/
Avatar billede existenz Nybegynder
19. november 2004 - 01:52 #4
hejsa wow 3 svar

altså efter at have gået igennem dem alle så synes jeg at googolplexes løsning virker som den nemmeste at gå til.

er den sikkerhedsmæssigt på højde med det andet?
Avatar billede existenz Nybegynder
19. november 2004 - 02:51 #5
ok googolplex nu har jeg fulgt guiden på webcafe.dk

der er et problem, når jeg ligger htpasswd filen på serveren, ryger jeg direkte ind i direktoriet uden, at skulle skrive user og password.(login vinduet kommer slet ikke frem)

sletter jeg derimod htpasswd filen kommer login vinduet fint frem men jeg kan selvfølgelig ikke komme ind, eftersom der ikke er nogen bruger fil.

nogen ide til hvad det kan skyldes?
Avatar billede googolplex Novice
19. november 2004 - 14:58 #6
Min løsning er alt andet lige mere sikker end en PHP løsning, da det er Apache der hånterer dit login.

Hvis du har problemer så kontroller stien til din htaccess (jeg plejer at ligge den i en mappe udenfor webscope), det plejer at være der de fleste fejl opstår.
Avatar billede existenz Nybegynder
19. november 2004 - 15:03 #7
jeg har fået det til at virke :)