Avatar billede davidchristensen Praktikant
18. november 2004 - 15:19 Der er 6 kommentarer og
4 løsninger

Hvor kan man få materialer henne?

Hejsa.

Jeg mangler nogle materialer til 3d max v. 6. Jeg havde engang en hel cd fuld, men den har jeg ikke mere..

Kunne godt bruge noget metal og glas og sådan lidt forskelligt til at lege med. Er der nogen der ved hvor jeg kan downloade sådannogle..? Måske der er nogen der har nogle liggende..?

vh David
-
Avatar billede kalp Novice
18. november 2004 - 15:19 #1
Avatar billede miss-g Seniormester
18. november 2004 - 19:58 #2
Her er nogle textures (ved ikke om det er det samme - lang tid siden jeg har haft fingrene i programmet):

http://www.mayang.com/textures/
http://www.3dbuzz.com/ (se menu i venstre side)
Avatar billede davidchristensen Praktikant
18. november 2004 - 22:59 #3
Tak..

-Men textures og materials er ikke det samme.. Et materiale indeholder måske en eller flere texturer, men det jeg er lidt ude efter er materialer. Selvom man bruger en tekstur, som f.eks ligner metal, så vil det ikke se overbevisende ud når lyset rammer overfladen på materialet. Ligesom hvis man bruger en glas-textur, så vil materialet ikke skinne eller være gennemsigtigt.

Og, det er altså materialer jeg er ude efter.. :)
Avatar billede osborne Nybegynder
19. november 2004 - 17:46 #4
Der er faktisk nogle udmærkede med i selve Max .. se i folderen Matlibs.
Avatar billede davidchristensen Praktikant
19. november 2004 - 19:34 #5
Hej Osborne.. Ja, jeg har netop fundet ud af, at der følger mange flere materialer med Max, end dem jeg umiddelbart kunne få øje på.

Miss-g gav mig et link til 3dbuzz, som rent faktisk havde nogle materialer liggende iblandt deres textures, så hun får da helt sikkert nogle point.

Jeg vil så lade spørgsmålet stå lidt endnu, og håbe på at der kommer en forbi som véd hvad det er jeg er ude på og som har et godt link eller nogle materialer selv han/hun gerne vil dele med mig :)
Avatar billede osborne Nybegynder
21. november 2004 - 22:19 #7
Her er en samling af Max materials til dig som visualboo har samlet sammen på CG talk (det øverste link på følgende side).

http://www.highend3d.com/3dsmax/shaders/

Håber du kan bruge det :-)
Avatar billede kalp Novice
22. november 2004 - 11:56 #8
Der er slet ikke kommet input fra spørgeren hehe hvorn' skær den mester?:p
Avatar billede davidchristensen Praktikant
22. november 2004 - 20:56 #9
tak osborne for dem.. og jeg fik fundet ud af at hvis man klikker på Open.. i materialebrowseren kan man finde flere.. (skammer mig over jeg ikke vidste det) :)

Men jeg synes så stadigvæk at det er lidt underligt det er så svært at finde matrialer.. Nogen der ved noget om der er nogen der laver en kollektion man evt kan købe?

tak alle..

David
-
Avatar billede davidchristensen Praktikant
22. november 2004 - 20:58 #10
hov.. nu ville jeg give osborne 40 og jer andre 10 point hver, men det kunne jeg vist ikke lige finde ud af.. :/