Avatar billede hellstern Nybegynder
12. marts 2001 - 23:44 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Nyt vindue

Jeg skal have FP til at åbne et nyt vindue vis et link. Det nye vindue skal ikke have nogen værktøjslinjer og evt. vil jeg også kunne styre størrelsen af dette vindue. Hvordan gør man det ?
Tue
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
12. marts 2001 - 23:51 #1
<html>
<head>
<title>Nikolaj´s Hjemmeside</title>

</script>

<script language=\"JavaScript\">
<!--
function myOpen() {
myLeft = (screen.availWidth - 760) / 2; // De 400 er vinduets bredde
myTop = (screen.availHeight - 450) / 2; // De 250 er vinduets højde

window.open(\"knapper.html\",\"nyt\",\"width=760,height=450,left=\"+myLeft+\",top=\"+myTop+\",toolbar=No,menubar=No,location=No,scrolling=NO,resizeable=NO\");

}
//-->
</script>

</head>
<body bgcolor=\"#333333\" onLoad=\"myOpen();\" link=\"white\" vlink=\"yellow\">

eller med et link
<a href=\"java script:myOpen();\">Flash 5</a>

</body>
</html>
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
12. marts 2001 - 23:53 #2
Du skal selv lige ændre \"knapper.html\" til navnet på din egen fil og her:

myLeft = (screen.availWidth - 760)
myTop = (screen.availHeight - 450)
(\"knapper.html\",\"nyt\",\"width=760,height=450

skal du  sætte 760 og 450 til den størrelse de selv vil have.

Har ikke ændret kommentarene her. De er ligegyldige og kun til info.

// De 400 er vinduets bredde
// De 250 er vinduets højde

http://www.fotx.net/nikolajdu
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
12. marts 2001 - 23:59 #3
Du skal lige huske at fjerne onLoad=\"myOpen();\" eller <a href=\"java script:myOpen();\">Flash 5</a> afhængigt af hvad du vil bruge.
Avatar billede osku Nybegynder
13. marts 2001 - 00:19 #4
Put nedenstående i headdelen af dit dokument:

<script language=\"javascript\">
<!--
function Nytvindue(url) {

window.open(url,\'vindue_navn\',\'toolbar=no,location=no,directories=no,status=no,menubar=no,scrollbars=no,resizable=no,top=100,left=200,width=360,height=220\')

}
//-->
</script>

link derefter på følgende måde:

<a href=\"java script:Nytvindue(\'dinfil.html\');\">link</a>

Avatar billede nikolajdu Nybegynder
13. marts 2001 - 00:23 #5
Osku -

Jeg ved godt at dit script er noget mere simpelt, men mit bliver altid centreret midt på skærmen. Sådan kan folk oftes lide det herinde og så bliver de sådan.
Avatar billede osku Nybegynder
13. marts 2001 - 00:24 #6
Jeg må sguda lære at læse??
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
13. marts 2001 - 00:26 #7
Men tak skal du da ha´ eks onkel Osku fordi du bekymrer dig om din eks Nevø´s allerede accepterede spørgsmål.
Avatar billede osku Nybegynder
13. marts 2001 - 00:28 #8
Ka\' du så skrubbe i seng, knægt!!!!!!!
Så vi andre kan få lidt fred!!!!!!!