Avatar billede boxer Nybegynder
18. november 2004 - 07:56 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Defragmentering som opgave under "Planlagte opgaver"

Som alle ved tager det lang tid at defragmentere. Jeg har forsøgt at gøre det gennem det der i XP kaldes planlagte opgaver.
Desværre kan jeg ikke finde den fil/program der skal køres. Jeg vil gerne have at PC'en defragmenterer på et givent tidspunkt. (når jeg sover)

Nogen der kan hjælpe?
Avatar billede boxer Nybegynder
18. november 2004 - 11:52 #2
Tak for svaret - det sidste link var det bedste
Avatar billede boxer Nybegynder
18. november 2004 - 11:54 #3
Det skal lige siges at jeg var nødt til at aktivere en adgangskode for at få lov til at køre opgaven.
Avatar billede johnstigers Seniormester
18. november 2004 - 15:02 #4
Selvfølglig - det skal jo køres som administrator.
Avatar billede boxer Nybegynder
18. november 2004 - 16:06 #5
Nogen selvfølge er det vist ikke. Jeg skulle oprette et windows logon med kode, for at kunne angive en kode til opgaven. Det har ALDRIG været nødvendig før.

Måske er det en af ulemperne ved SP2 *GG*
Avatar billede boxer Nybegynder
18. november 2004 - 16:06 #6
og da det kun er mig der bruger pc'en er jeg altid logget på som admin.
Avatar billede heiberg Nybegynder
18. november 2004 - 17:05 #7
Hvvis du vil ofre ca. 40 dollars på sagen, kan problemet løses ved at installere Diskeeper 8.0.

Den defragmenter hele computeren i løbet af ganske få minutter, og ved hjælp af "set i and forget it"-funktionen kan den sættes op til at defragmentere i baggrunden, mens du bruger computeren til noget andet.

Det fungerer 100 %. :-)