Avatar billede vixmix Nybegynder
17. november 2004 - 23:11 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Skrive til bestemt id?

Hej.

Hvordan får jeg denne:

<?php
require "db.php";
$ip = $_SERVER['REMOTE_ADDR'];
$maaned = date("m");
$aar = date("Y");
mysql_query("INSERT INTO stole(ip, maaned, aar, picseks) VALUES('$ip', '$maaned', '$aar', '$picseks')") or die(mysql_error());
?>

til at skrive til et betemt id? For jeg har en enkelt side som henter alle mine id'er, ind, og så kan man klikke den videre til en side jeg gerne vil have til at tælle hvor mange der har kigget på det bestemte ID... håber i forstår :/
Avatar billede jaw Nybegynder
17. november 2004 - 23:24 #1
Ikke helt...

Hvis du vil give den et bestemt id, så tilføjer du jo bare id til feltlisten...
Avatar billede detox Nybegynder
17. november 2004 - 23:28 #2
Hvis du har et bestemt id i $id, kan du lave forespørgslen sådan:

mysql_query("UPDATE stole SET antal = antal+1 WHERE id = '$id'") or die(mysql_error());
Avatar billede vixmix Nybegynder
18. november 2004 - 00:10 #3
nej jeg har en side med en masse links der ser sådan herud:

stole.php?id=5

stole.php er jo kun en enkelt side, som henter alt data fra min mysql.. men hvis jeg sætter

<?php
require "db.php";
$ip = $_SERVER['REMOTE_ADDR'];
$maaned = date("m");
$aar = date("Y");
mysql_query("INSERT INTO stole(ip, maaned, aar, picseks) VALUES('$ip', '$maaned', '$aar', '$picseks')") or die(mysql_error());
?>

kan den ikke vide hvad for et af alle de id den skal sætte det ind i kan den det? for jeg vil gerne have lavet så $picseks sætter et tal ind, og forhøjre det med +1 for hver gang der er en der kommer på siden.. forstår i nu :)?
Avatar billede detox Nybegynder
18. november 2004 - 00:14 #4
mysql_query("UPDATE stole SET picseks=picseks+1 WHERE id = '".$_GET['id']."'") or die(mysql_error());
Avatar billede vixmix Nybegynder
18. november 2004 - 00:17 #5
<?php
require "db.php";
$ip = $_SERVER['REMOTE_ADDR'];
$maaned = date("m");
$aar = date("Y");
mysql_query("UPDATE stole SET picseks=picseks+1 WHERE id = '".$_GET['id']."'") or die(mysql_error());
?>

sådan så?
Avatar billede jaw Nybegynder
18. november 2004 - 00:19 #6
Du kunne jo afprøve det :)
Avatar billede vixmix Nybegynder
18. november 2004 - 00:19 #7
;)
Avatar billede vixmix Nybegynder
18. november 2004 - 00:24 #8
frækt.. det virker ;) ... smid et svar ;D
Avatar billede detox Nybegynder
18. november 2004 - 00:37 #9
:O)
Avatar billede vixmix Nybegynder
18. november 2004 - 00:46 #10
mange tak.

-lukket-