Avatar billede hankster Nybegynder
17. november 2004 - 22:51 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Gåseøjne i HTML input felter

Hej

Jeg skal skrive en variabel ud i et inputfelt, og variablen må gerne indeholde gåseøjne. Se denne problemstilling:

$Subject er i dette tilfælde "test" (gåseøjnene inkl.)

<input type="text" name="Subject" value="<? echo $Subject; ?>">

Resultatet bliver:

<input type="text" name="Subject" value=""test"">

Hvilket giver et tomt felt.

At omforme vha. urlencode() giver %22test%22 i feltet, hvilket heller ikke er særlig smart.

Hvad gør jeg?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
17. november 2004 - 22:54 #1
<input type="text" name="Subject" value="<? echo htmlentities($Subject); ?>">
Avatar billede hankster Nybegynder
17. november 2004 - 22:58 #2
Hej Erik.

Tja.. Selvom du ikke er min lærer længere, så er du stadig hurtig med svarene.

Det virker. Jeg takker.

Lav det som et spørgsmål, så skal jeg nok gøre mit for at du kommer op som nr. 1 på Eksperten igen :o)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
17. november 2004 - 23:02 #3
Næh du, jeg samler slet ikke på point. Det er bare sjovt at hjælpe og finde fejl.
Svar selv, accepter eget svar.
Avatar billede hankster Nybegynder
17. november 2004 - 23:06 #4
Okay. Endnu en gang tak.
Avatar billede hankster Nybegynder
17. november 2004 - 23:07 #5
.
Avatar billede radion Nybegynder
18. november 2004 - 11:32 #6
Hvis du vil have at ' også bliver konverteret skal du bruge;

htmlentities($Subject, ENT_QUOTES)

så er det både " & ' der bliver konverteret til html