Avatar billede diddel Nybegynder
17. november 2004 - 20:03 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til tjek af hijackthis log

Hej,
Jeg har tidligere idag kunne konstatere 28 virusinficerede filer på min computer (hukommelsesresistente med filnavn af typen *.class). Jeg har nu forsøgt at slippe af med vira, og har scannet med forskellige anti-virus on-linescannere, ad-aware mv.
For at få afklaret om jeg er sluppet af med virus håber jeg nogle af jer eksperter vil være behjælpelig med at tjekke denne log:

Logfile of HijackThis v1.98.2
Scan saved at 19:57:46, on 17-11-2004
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\brsvc01a.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\System32\brss01a.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\aswUpdSv.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashserv.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\VS7Debug\mdm.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\ZoneLabs\vsmon.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashMaiSv.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\htpatch.exe
C:\Programmer\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
C:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE
C:\WINDOWS\Dit.exe
C:\Programmer\Medion Home CinemaXL\PowerCinema\PCMService.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\Works Shared\WkUFind.exe
C:\Programmer\Hewlett-Packard\HP PrecisionScan\PrecisionScan\hpppt.exe
C:\Programmer\Hewlett-Packard\HP PrecisionScan\PrecisionScan\HPLamp.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashDisp.exe
C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe
C:\Programmer\Zone Labs\ZoneAlarm\zlclient.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Programmer\Keylogger Hunter\KeyloggerHunter.exe
C:\PROGRA~1\COMMON~1\X10\Common\x10nets.exe
C:\WINDOWS\DitExp.exe
C:\WINDOWS\System32\spool\DRIVERS\W32X86\2\BRQIKMON.EXE
C:\HijackThis\hijackthis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Window Title = Tiscali A/S - Microsoft Internet Explorer
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 6.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\Programmer\Spybot - Search & Destroy\SDHelper.dll
O2 - BHO: Google Toolbar Helper - {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} - c:\programmer\google\googletoolbar1.dll
O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - c:\programmer\google\googletoolbar1.dll
O4 - HKLM\..\Run: [HTpatch] C:\WINDOWS\htpatch.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ATIPTA] C:\Programmer\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [Dit] Dit.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NeroCheck] C:\WINDOWS\System32\\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [VOBRegCheck] C:\WINDOWS\System32\VOBREGCheck.exe -CheckReg
O4 - HKLM\..\Run: [PCMService] C:\Programmer\Medion Home CinemaXL\PowerCinema\PCMService.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Microsoft Works Update Detection] C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\Works Shared\WkUFind.exe
O4 - HKLM\..\Run: [DXM6Patch_981116] C:\WINDOWS\p_981116.exe /Q:A
O4 - HKLM\..\Run: [hpppt] C:\Programmer\Hewlett-Packard\HP PrecisionScan\PrecisionScan\hpppt.exe /ICON
O4 - HKLM\..\Run: [HP Lamp] C:\Programmer\Hewlett-Packard\HP PrecisionScan\PrecisionScan\HPLamp.exe
O4 - HKLM\..\Run: [avast!] C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashDisp.exe
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [TkBellExe] "C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe"  -osboot
O4 - HKLM\..\Run: [Zone Labs Client] "C:\Programmer\Zone Labs\ZoneAlarm\zlclient.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [ctfmon.exe] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - Startup: Keylogger Hunter.lnk = C:\Programmer\Keylogger Hunter\KeyloggerHunter.exe
O4 - Global Startup: Adobe Gamma Loader.lnk = ?
O4 - Global Startup: Corel Family and Friends Reminders.LNK = C:\Programmer\Corel\Print House Magic\cffrem.exe
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office\OSA9.EXE
O8 - Extra context menu item: &Google Search - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar1.dll/cmsearch.html
O8 - Extra context menu item: &Trace with Visual Trace - C:\PROGRA~1\VISUAL~3\NTXcontext.htm
O8 - Extra context menu item: Backward Links - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar1.dll/cmbacklinks.html
O8 - Extra context menu item: Cached Snapshot of Page - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar1.dll/cmcache.html
O8 - Extra context menu item: Similar Pages - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar1.dll/cmsimilar.html
O8 - Extra context menu item: Translate into English - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar1.dll/cmtrans.html
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra button: McAfee Visual Trace - {9885224C-1217-4c5f-83C2-00002E6CEF2B} - C:\PROGRA~1\VISUAL~3\NTXtoolbar.htm (HKCU)
O16 - DPF: ppctlcab - http://www.pestscan.com/scanner/ppctlcab.cab
O16 - DPF: Yahoo! Dominoes - http://download.games.yahoo.com/games/clients/y/dot4_x.cab
O16 - DPF: Yahoo! Fleet - http://download.games.yahoo.com/games/clients/y/fltt3_x.cab
O16 - DPF: Yahoo! Go Fish - http://download.games.yahoo.com/games/clients/y/zt3_x.cab
O16 - DPF: Yahoo! Hearts - http://download.games.yahoo.com/games/clients/y/ht1_x.cab
O16 - DPF: Yahoo! MahJong - http://download.games.yahoo.com/games/clients/y/ot0_x.cab
O16 - DPF: {2FC9A21E-2069-4E47-8235-36318989DB13} (PPSDKActiveXScanner.MainScreen) - http://www.pestscan.com/scanner/axscanner.cab
O16 - DPF: {59B18099-4C1D-4A08-A9F7-ED0554006749} (Select Class) - http://shopping.jubii.dk/foto/components/photoupload.ocx
O16 - DPF: {62475759-9E84-458E-A1AB-5D2C442ADFDE} - http://a1540.g.akamai.net/7/1540/52/20040105/qtinstall.info.apple.com/mickey/dk/win/QuickTimeFullInstaller.exe
O16 - DPF: {C81B5180-AFD1-41A3-97E1-99E8D254DB98} (CSS Web Installer Class) - http://scanner.virus112.com/cabs/cssweb.cab

Og hvad gør jeg evt. efterfølgende?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
17. november 2004 - 20:13 #1
Der er intet direkte snavs i loggen. Nogle unødvendige ting, men ingen virus eller spyware.
Avatar billede diddel Nybegynder
17. november 2004 - 20:19 #2
Tak for tjekket, det lyder godt - jeg var lige lidt nervøs da jeg fandt alt det virus tidligere.
Opret svar for point :o)
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
17. november 2004 - 20:29 #3
Her kommer så et svar *s*

Disse to er helt unødvendige at have liggende, og dem kan du roligt fixe i HiJackThis:

O4 - HKLM\..\Run: [DXM6Patch_981116] C:\WINDOWS\p_981116.exe /Q:A
O4 - HKLM\..\Run: [TkBellExe] "C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe"  -osboot

Du kan evt installere nogle af programmerne i spywarefri pakken..de er alle små, konflikter ikke og er meget effektive mod spyware.

Specielt anbefaler vi Spybot,spywareblaster, IE-Spyad og spywareguard.
Se mere i "pakken" her
http://www.spywarefri.dk/pakken.htm
Avatar billede diddel Nybegynder
17. november 2004 - 20:36 #4
jeg kan ikke få den til at give point - skal jeg ikke bare trykke på accepter??
Avatar billede diddel Nybegynder
17. november 2004 - 20:44 #5
Nå, så virkede det alligevel - tak for hjælpen :-)
Avatar billede resist Nybegynder
17. november 2004 - 20:44 #6
Marker navnet (tonnybrandt) og tryk på accepter.
Avatar billede resist Nybegynder
17. november 2004 - 20:45 #7
Der var jeg for langsom ;-) godt du fandt ud af det.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
17. november 2004 - 21:47 #8
Og jeg takker for point :)