Avatar billede turbo3000 Nybegynder
17. november 2004 - 15:27 Der er 27 kommentarer og
1 løsning

At se alle filer i mappen ''Temporary Internet Files''

Hej
Når højreklikker - egenskaber, på mappen ''Temporary Internet Files'' så står der at den indeholder  42,8 MB og 197 filer.
Men mappen er tilsyneladende tom.
Kan man ikke komme til at se disse filer, og er det måske nogle vigtige filer?
Avatar billede webvizion Nybegynder
17. november 2004 - 15:35 #1
Du skal gå ind i denne computer vælge funktioner og gå ned i mappeinstillinger, her går du hen i vis filer (tror jeg nok) og vælger se skjulte filer...
Avatar billede nheilbuth Nybegynder
17. november 2004 - 15:37 #2
"Vis skjulte filer og mapper"

og fjern hakket i "skjul beskyttede operativsystemfiler"
Avatar billede turbo3000 Nybegynder
17. november 2004 - 15:38 #3
Det har jeg gjort, og det hjælper ikke...
Avatar billede webvizion Nybegynder
17. november 2004 - 15:41 #4
Har du prøvet at kører en helt almindelig fil oprydning?

Har du andre brugere installeret oprettet på computeren.
Avatar billede turbo3000 Nybegynder
17. november 2004 - 15:47 #5
Hvad er ''en helt almindelig fil oprydning''

Nej der er kun en bruger på computeren.
Avatar billede webvizion Nybegynder
17. november 2004 - 15:48 #6
Start - Programmer - tilbehør - diskoprydning - og sig ja til at slette alle filer!
Avatar billede turbo3000 Nybegynder
17. november 2004 - 15:51 #7
Nååå :) Jep, det har jeg også prøvet.
Avatar billede webvizion Nybegynder
17. november 2004 - 16:43 #8
OK det lyder underligt.....Prøver lige at se om jeg kan finde på noget.....:)
Avatar billede gratis Nybegynder
17. november 2004 - 17:05 #9
du ka se det i stifinder..
Avatar billede majsmarken Nybegynder
17. november 2004 - 17:14 #10
Der er ikke nogle vigtige filer i omtalte mappe - selvfølgelig hvis DU MANUELT har smidt vigtige filer derned så er du selv ude om det...

Åbn en mappe, klik på Funktioner=>Mappeindstillinger=>Vis.
Fjern flueben ved "Skjul beskyttede operativsystemfiler".
Fjern flueben ved "Skjul filtypenavne for kendte filtyper".
Sæt prik i "Vis skjulte filer og mapper".

Generelt tips:
[Start][Programmer][Tilbehør][Systemværktøjer][Diskoprydning]

[Internet Explorer (IE)][Funktioner][Internetindstilninger][Midlertidige Internetfiler][Slet]...  (DK udgave)
Avatar billede turbo3000 Nybegynder
17. november 2004 - 18:14 #11
Beklager folkens...
Der er ingen af jeres forslag, der hverken fjerner eller synliggør disse filer...
Avatar billede milter Ekspert
17. november 2004 - 21:20 #12
Det er nok index.dat-filer, som spøger. Prøv at kigge på linket herunder (og du troede nok, du havde slettet alt om dine internetaktiviteter) :(

http://www.acesoft.net/delete_index.dat_files.htm
Avatar billede milter Ekspert
17. november 2004 - 21:29 #13
Prøv at hente programmet herunder, og se hvor let det er at finde ud af, hvor du har været.

http://www.exits.ro/index-dat-viewer.html
Avatar billede turbo3000 Nybegynder
19. november 2004 - 17:24 #14
Kan man bare slette index.dat filen, har den ingen vigtig funktion.

Kan man også bare slette mappen ''Temporary Internet Files''?
Avatar billede gratis Nybegynder
19. november 2004 - 17:39 #15
du ka bruge dettet program "IE Privacy Keeper" kan hentes her http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm , næsten nederst på siden , eller dette program "Empty Temp Folders" er på den samme side :) begge er freeware.
Avatar billede milter Ekspert
19. november 2004 - 17:48 #16
Ifølge det, jeg kender til index.dat filer, skulle der ikke være noget "farligt" ved at slette dem. MEN PAS PÅ, at du ikke sletter andre .dat-filer.

Hvis du downloader et program til at fjerne filerne, så undersøg det med et antivirusprogram først og følg instrukserne i programmet nøje. Du skal måske slå Systemgendannelse fra, medens du fjerner dem, ellers vil XP sikkert bare lave en kopi af dem. Men du skal selvfølgelig først gøre op med dig selv, om det er vigtigt for dig at slippe af med dem.

"Temporary Internet Files" kan du sagtens fjerne, faktisk er det bedst at gøre det regelmæssigt.
Avatar billede gratis Nybegynder
19. november 2004 - 18:00 #17
"Temporary Internet Files" kan tømmes hvergang man lukker browseren det gøres i
| Control Panel | Internet Options | Advanced | sæt flueben i " Empty Temporary Internet FIles folder when browser is closed "
Avatar billede gratis Nybegynder
19. november 2004 - 18:03 #18
dette sletter ikke index.dat filen, som er en system fil som er låst mens systemet kører, men det kan de programmer gøre som jeg foreslog.
Avatar billede turbo3000 Nybegynder
19. november 2004 - 18:46 #19
Jeg har nu prøvet at slette index filen med nogle af jeres programmer. Det har tilsyneladende været index filer som lå i "Temporary Internet Files" for nu er der kun 8,51mb og 8 filer i mappen, når det er helt tømt.

Jeg kan ikke slette mappen "Temporary Internet Files". Der kommer en meddelse om at den ikke kan slettes, da det er en windows-systemmappe.

Men jeg har opdaget at, hvis jeg laver en kopi af mappen "Temporary Internet Files" og ligger den på skrivebordet. Så indeholder den ligepludselig en mappe ''Content.IE5'' som indeholder en index fil på 8,51 mb.
Det er da mærkeligt at denne ikke kan ses i den originale "Temporary Internet Files" mappe...?
Avatar billede turbo3000 Nybegynder
19. november 2004 - 18:48 #20
Det betyder egentlig ikke noget for mig, at de filer er der.
Jeg undrede mig bare over, hvad alt den usynlige data i "Temporary Internet Files" var for noget.
Avatar billede gratis Nybegynder
19. november 2004 - 19:39 #21
index.dat er en skjult system fil som internet explorer bruger, så derfor...
Avatar billede milter Ekspert
19. november 2004 - 20:22 #22
Mappen "Temporary Internet Files" kan ikke slettes, fordi den er en del af Windows. Den skal være der, men der behøver ikke være noget i den.

Hvad der er i den resterende fil, ved jeg faktisk ikke, men hvis Windows ikke vil lade dig fjerne den, er det nok bedst at lade den blive liggende.

Index.dat-filerne er iflg. Microsoft filer, som skal bruges, hvis man vil lave en systemgendannelse.
Avatar billede milter Ekspert
19. november 2004 - 20:23 #23
Har du forøvrigt søgt efter index.dat-filer for alle brugere?
Avatar billede gratis Nybegynder
20. november 2004 - 04:22 #24
Avatar billede turbo3000 Nybegynder
21. november 2004 - 15:25 #25
''Har du forøvrigt søgt efter index.dat-filer for alle brugere?''

Hvad mener du, jeg tror da kun jeg har en bruger...?
Avatar billede milter Ekspert
22. november 2004 - 01:10 #26
Nu ved jeg jo ikke, om du har oprettet flere brugerkonti på din computer, men det har du nok ikke så. Men hvis du havde, ville der være en index.dat-fil for hver bruger.

Ang. brugerkonti se linket herunder eller prøv en søgning i XP's hjælp med ordet "brugerkonti"

http://web01.microsoft.se/tips/dk/showtip.asp?letter=&category=257&author=0&page=1&tip=10064&newpage=False&lmcs=740
Avatar billede turbo3000 Nybegynder
26. november 2004 - 16:33 #27
Takker

milter point...?
Avatar billede milter Ekspert
26. november 2004 - 17:03 #28
Takker selv :)