Avatar billede anrth Nybegynder
17. november 2004 - 15:15 Der er 29 kommentarer og
1 løsning

Sims 2

Hejsa...
Min søn har lige fået Sims 2, den installere DirectX 9c men det understøtter hans graftikkort ikke.... kan man evt. gøre noget eller er det den hårde måde... et nyt ?

TAk // Anita
Avatar billede yahiihans Nybegynder
17. november 2004 - 15:22 #1
Du skal desværre ud og købe et nyt grafikkort...

Der er ikke andet at gøre
Avatar billede anrth Nybegynder
17. november 2004 - 15:26 #2
Æv Æv det er der jo ikke noget at gøre ved
Avatar billede gl.k. Nybegynder
17. november 2004 - 16:08 #3
Passer ikke ! Det er IKKE sikkert du behøves købe nyt kort.

Hvilket grafikkort har din søn i maskinen ?
Avatar billede gl.k. Nybegynder
17. november 2004 - 17:21 #4
Brug den , hvis du ikke _lige_ finder grafikkort mærke/type.

http://www.microsoft.com/windowsxp/using/games/gameadvisor/default.mspx
Avatar billede johnstigers Seniormester
17. november 2004 - 21:24 #5
Du burde sagtens kunne køre Sims2 - spillet kræver at DirectX 9C er installeret - IKKE at grafikkortet understøtter det.

yahiihans> *LOL* sikke en kommentar - vil anbefale at du lader være med at kommentere NOGET!
Avatar billede fun22 Nybegynder
17. november 2004 - 21:29 #6
hvis eks. du har et grafikkort der kun understøtter til DirectX 8 så kan du sådan set stadig få "bedre/hurtigere" grafik på din maskine ved at installere DirectX 9.
Avatar billede anrth Nybegynder
18. november 2004 - 14:32 #7
Hejsa -- det er et Diamond Viper II z200 -  jeg HAR install DirectX 9c og den kommer og siger at mit grafik kort IKKE understøtter det så aner ikke hvad jeg skal gøre.
Avatar billede gl.k. Nybegynder
19. november 2004 - 00:49 #8
Har du prøvet denne ?

http://www.microsoft.com/windowsxp/using/games/gameadvisor/default.mspx

Den er ikke 100% altid, men for det meste holder den.

Jeres kort understøtter DX6 evt.7. Det er desværre ikke nok, vil jeg mene.

Kortet er ikke gammel, men _MEGET_ gammel. Yahiihans havde alligevel en go næse

her  ;C )

Hvordan seer resten af PCén ud ( Processor, MHZ, Ram osv.)?

Du kan hente "sis sandra" fra nettet:

(http://www.benchmarkhq.ru/english.html?/sandradl_e.html) - kør en system summary

evt. og la´os så se denne.

vh
Avatar billede majsmarken Nybegynder
16. december 2004 - 10:37 #9
???
Avatar billede majsmarken Nybegynder
16. december 2004 - 10:43 #10
Jeg kunne forestille mig at du skal finde den nyeste driver til dit "Diamond Viper II z200" grafik kort.

Jeg prøver lige at finde 'noget' ...
Avatar billede majsmarken Nybegynder
16. december 2004 - 10:46 #11
En hurtig:
http://www.video-drivers.com/drivers/84/84196.htm

login: drivers
Passwd: all
Avatar billede majsmarken Nybegynder
16. december 2004 - 10:51 #12
Avatar billede anrth Nybegynder
16. december 2004 - 10:53 #13
Øhh hvilken en skal jeg tage....  det er XP der køre på denne pc ?
Avatar billede majsmarken Nybegynder
16. december 2004 - 10:56 #14
Her står jo nævnt XP - og virker til at være nyere - ifølge dato:
http://www.video-drivers.com/drivers/143/143514.htm
Avatar billede anrth Nybegynder
16. december 2004 - 11:01 #15
UPS - det havde jeg ikke lige set... prøver lige.
Avatar billede anrth Nybegynder
16. december 2004 - 11:03 #16
Hmmm skal den gemmes i et bestemt sted eller bare hvor den selv vælger ?
Avatar billede majsmarken Nybegynder
16. december 2004 - 11:06 #17
... bare et sted hvor du ka' finde den bagefter...
Avatar billede majsmarken Nybegynder
16. december 2004 - 11:07 #18
... og så 'skyde' den af derfra og følg instruktionen...
Avatar billede anrth Nybegynder
16. december 2004 - 11:08 #19
Ok så er den install - hvad skal jeg så gøre...??? - ja det kan godt være jeg spørger dumt men jeg aner det ikke...
Avatar billede anrth Nybegynder
16. december 2004 - 11:09 #20
Glem at jeg spurgte....  altså hovedet er væk.
Avatar billede anrth Nybegynder
16. december 2004 - 11:15 #21
Det hjalp desværre ikke en meter med en ny driver - den skriver stadig at grafikkortet ikke understøtter div9
Avatar billede majsmarken Nybegynder
16. december 2004 - 11:22 #22
Hmmm...
Det må F**** være 'gammelt' når det 'problem' kan opstå...
Avatar billede anrth Nybegynder
16. december 2004 - 11:26 #23
Det er den også min 5 år.

Life Simulation

«  Return to
Game Info
System Scan Results
Sorry, but your computer is not sufficient to play Sims™2.

Minimum PC
Your PC Your PC has:
Processor: Intel Celeron 467MHz (Upgrade to the ultimate gaming system – Windows Media Center Edition)
Graphics Card: S3 Savage2000 (This developer recommends the following display card(s): ATI RADEON 7200 Series, NVIDIA GeForce2 GTS/Pro/Ti)
Memory: 640MB
Free Disk Space: 1.7GB
Operating System: Microsoft Windows XP
Avatar billede majsmarken Nybegynder
16. december 2004 - 11:37 #24
Avatar billede anrth Nybegynder
16. december 2004 - 11:39 #25
Jeg tror jeg må gi mig på dette punkt så -- det køre fint på min pc - så ja jeg må jo nok blive forvist når det er sims 2 som skal spilles. ( havde det godt på fornemmelsen - men ærgeligt alligevel.. )
Tak for hjælpen og GOD JUL
Avatar billede anrth Nybegynder
16. december 2004 - 11:45 #26
lukker du denne ??
Avatar billede majsmarken Nybegynder
16. december 2004 - 12:23 #27
Når du nu bliver 'forvist' for at sønneke (og andre barnlige sjæle?) ska' bruge din spille til noget spil halløj så vil jeg anbefale dig at oprette en "spille" bruger med egen login/kodeord. Sæt også kodeord på DIN login. Der ka' 'spille'-folket så boltre sig som de vil mht. farver/lyde/skrivebord/startmenu osv. uden at din ynglingsopsætning i din login bliver påvirket.

[Kontrolpanel][Brugerkonti] ... osv...
Avatar billede majsmarken Nybegynder
16. december 2004 - 12:25 #28
Du ka' jo også selv skrive et [svar] og så ka' vi dele point på en eller anden vis... 200 point er jo for meget for dette...
Avatar billede anrth Nybegynder
16. december 2004 - 12:31 #29
Hejsa og TAK - jeg er meget glad for hjælpen og den tid du har brugt på mig idag.... OG også tak for det gode råd.... ja det havde jeg ikke lige tænkt på men det er jo super..... så kan ungerne ikke lave ged i mine ting...  takker endnu engang og rigtig glædelig jul.
Avatar billede majsmarken Nybegynder
16. december 2004 - 12:40 #30
Takker...
... også glædelig jul herfra.
http://www.tuborg.dk/kampagner/j-dag/j-dag.html

Vend bare tilbage - "Vi er der altid" - Øhhh - det var vist et anden reklameslogan ? tihi...

http://www.guld.dk/