Avatar billede fnugster Praktikant
17. november 2004 - 10:57 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Vandret streg

Jeg er ved at lave en hjemmeside, selve siden er opbygget i 3 spalter, jeg vil gerne opdele de 3 spalter med en vandret streg. Hvordan gøres det nemmest??
Avatar billede levich Nybegynder
17. november 2004 - 11:05 #1
Enten vælger du i menuen: insert -> horizontal rule.

Eller også laver du noget CSS-style på en table, hvor du f.eks. kan angive at topppen af en table skal have en border, hvilket så svarer til en streg.
Avatar billede fnugster Praktikant
17. november 2004 - 11:10 #2
Ja, undskyld, det er selvfølgelig to lodrette streger jeg tænker på skulle afskille de tre spalter..
Avatar billede miko67 Nybegynder
17. november 2004 - 11:18 #3
hvad med at lave en border-right: 1px solid #FFF i dit css under hver af spalterne
Avatar billede fnugster Praktikant
17. november 2004 - 11:24 #4
Det lyder som en meget god idé, men kan du forklarer lidt nærmere, er lidt ny i DW..
Avatar billede levich Nybegynder
17. november 2004 - 11:24 #5
Du kan også lave to ekstra celler mellem dine tre spalter. Lave cellerne med en bredde på 1 eller 2 pixels og angive baggrundsfarver til sort. Det "svarer til" en lodret streg.
Avatar billede msamsing Nybegynder
19. november 2004 - 00:00 #6
Du skal definere en css-style med en border-right. Den kalder du: .streg - Den placerer du så i dine 2 første celler: <td class="streg">
har lavet et eksempel nedenunder.

<html>
<head>
<title>test</title>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1" />
<style type="text/css">
<!--
.streg {
    border-right-width: 1px;
    border-right-style: solid;
    border-right-color: #000000;
}
-->
</style>
</head>

<body>
<table width="600" height="300"  border="0" cellpadding="0" cellspacing="0">
  <tr>
    <td class="streg">&nbsp;</td>
    <td>&nbsp;</td>
  </tr>
</table>
</body>
</html>

venlig hilsen
msamsing
Avatar billede levich Nybegynder
22. november 2004 - 22:02 #7
fnugster >> har du løst problemet?
Avatar billede fnugster Praktikant
23. november 2004 - 15:18 #8
Ja, men ikke på nogle af disse forslag.. Har lavet et billede med to lodrette streger, og som ligger som baggrund i tabellen, og det virker også efter hensigten...
Avatar billede yHec Novice
01. december 2004 - 11:35 #9
Hvad så hvis du får en besøgende med en anden skørmopløsning end din? Så risikerer du bare det ser ud ad h til....

/y