Avatar billede tued Nybegynder
16. november 2004 - 21:36 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Tomcat giver en exception nåt jeg deployer

Hej Alle

Når jeg prøver at deploye eXist.jar i tomcat får jeg følgende exception:
"FAIL - Encountered exception java.lang.NoClassDefFoundError: javax/servlet/http/HttpServlet"

Jeg synes jeg har prøvet alt, men kan ikke få det til at virke.

Jeg køre Mac OS X.3.6 så CLASS_PATH skulle ikke være noget problem.

Håber at der er nogen af jer der kan hjælpe mig. Skal bruge det til et afgangsprojekt.
Avatar billede kalp Novice
16. november 2004 - 22:45 #1
er det ikke noget i stil af dette?

http://www.orafaq.com/msgboard/java/messages/1847.htm
Avatar billede kalp Novice
16. november 2004 - 22:46 #2
I got this error during some testing I was doing, but my problem was that the class name inside the file was not the same as the file name (class name = "pgm2" but file name was "pgm1.java"). I kept having this problem even after fixing the PATH variable. I had never set up a CLASSPATH variable, and was able to do compile for several days with no problems. Check and make sure the names match!
Avatar billede kalp Novice
16. november 2004 - 22:47 #3
der er flere løsningsforslag nederst på siden
Avatar billede tued Nybegynder
17. november 2004 - 08:06 #4
Det er ikke noget kode jeg selv har lavet, så jeg vil helst ikke ændre den. Den burde jo virke.

Det er en native XML database jeg gerne vil deploye.

Det har faktisk virket i lang tid.

Jeg kan i øvrigt sagtens kører applets
Avatar billede kalp Novice
17. november 2004 - 09:47 #5
I was having this problem because I used netbeans to generate my code initially. It put a package statement at the top of my file. I deleted that line and now it runs just fine without messing with that classpath

og ser din setpath sådan ud?

set classpath=%path%;C:\dir
Avatar billede kalp Novice
17. november 2004 - 09:50 #6
hvis du ikke gider røre ved din kode så prøv lige et gøre dette først

Control Panel | System | Advanced Options | Enviroment variables

Kontrol Panel | System |Avanceret | Miljø variabler

så burde du ikke behøver at pille ved noget....
Avatar billede tued Nybegynder
17. november 2004 - 09:58 #7
Kører OS X, men synes godt nok at jeg har prøvet at sætte CLASSPATH op...
Fandt også lidt hjælp i den tråd du sendte
Avatar billede arne_v Ekspert
17. november 2004 - 10:02 #8
kalp>

Det er ikke et helt normalt classpath problem.

Den web app kører inden i Tomcat. Den klasse som den ikke kan finde er i
Tomcat's classpath.

Men Tomcat's brug af classloadere kan godt drille lidt.
Avatar billede tued Nybegynder
17. november 2004 - 10:09 #9
Det vil altså sige at jeg skal sætte en package fra tomcat base op i min CLASSPATH ???
Avatar billede tued Nybegynder
17. november 2004 - 10:16 #10
Kan i øvrigt se de klasse definition den mangler i min "java class browser". Så de skulle være tilgængelige for systemet.

Har også problemmer med readlinecomplete eller hvad den hedder.
Avatar billede arne_v Ekspert
17. november 2004 - 10:23 #11
javax.servlet.http.HttpServlet er i common/lib/servlet-api.jar

spørgsmålet er hvorfor eXist web app ikke kan finde den

Du har vel ikke smidt en j2ee.jar fra J2EE SDK ind i din Tomcat ?
Avatar billede tued Nybegynder
17. november 2004 - 10:25 #12
Nej det har jeg ikke. Lavede en clean install af tomcat (5.0.29 tror jeg) igår. Uden resultat.
Har ikke lagt j2ee.jar ind i tomcat dir.
Avatar billede kalp Novice
18. november 2004 - 23:25 #13
Kommentar: arne_v

Jeg overlader problemløsningen af dette spørgsmål gå til dig : ) Jeg har kun programmeret i 3måneder så min erfaring er næppe så stor.
Avatar billede arne_v Ekspert
20. november 2004 - 22:07 #14
Har du deployet war filen manuelt eller kørt installeren ?

Jeg prøvede at downloade war filen, rename til exist.war og kopiere
til webapps og http://localhost:8080/exist/ virkede ...
Avatar billede arne_v Ekspert
20. november 2004 - 22:09 #15
Kan vi få hele output fra deploy ?

Kan du lave en helt normal lille HelloWorldServlet ?
Avatar billede tued Nybegynder
22. november 2004 - 08:36 #16
Prøvede at starte tomcat i en anden installation jeg havde og det virkede, kunne også deploye.
Så nu har jeg geninstalleret min maskine og det virker.
Jeg har ingen idé om hvad der har været galt. Tror at det var classpath relateret.
Avatar billede kalp Novice
22. november 2004 - 08:45 #17
Det var en lang affaire hehe men nu virker det da!
Avatar billede tued Nybegynder
22. november 2004 - 08:50 #18
Ja det var noget rigtig pis. Havde heldigvis mountet mine homedirs på en partition for sig selv, så alle instillinger er gemt. Rart.
Avatar billede kalp Novice
22. november 2004 - 08:52 #19
Det var både rart og smart;)
Avatar billede kalp Novice
03. januar 2005 - 22:49 #20
husk at lukke spørgsmålet:)
Avatar billede tued Nybegynder
04. januar 2005 - 09:11 #21
Lukker og slukker