Avatar billede larslinde Nybegynder
20. april 1999 - 00:00 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

ASP og MS SQL 7.0

Jeg har oprettet to ens tabeller i min database.
Den en hedder post, og den anden hedder test.

Med:
objRec.Open "linde.test", objConn, adOpenStatic, adLockOptimistic, adCmdTable

Virker lortet ikke

Med:
objRec.Open "linde.post", objConn, adOpenStatic, adLockOptimistic, adCmdTable

Virker det fint

Jeg gør opmærksom på at de to tabeller
er 100% identiske med hensyn til bruger adgang og hele svineriet.

Hvorfor kan jeg så ikke få den ene linie til at virke når den anden gør.

Lars
Ps her er fejlmeddelelsen
ADODB.Recordset error '800a0bb9'

The application is using arguments that are of the wrong type, are out of acceptable range, or are in conflict with one another.

/KursusAdmin/forms/test.asp, line 33

Avatar billede asp Nybegynder
20. april 1999 - 14:51 #1
Det kan være at test er et reseveret ord i SQL?

Prøv med linde.[test], eller omdøb den til linde.test1

Avatar billede larslinde Nybegynder
20. april 1999 - 15:31 #2
Er prøvet!
Det virker desværre ikke

Andre bud derude?
Avatar billede asp Nybegynder
20. april 1999 - 15:49 #3
Jeg går ud fra at linde er navnet på databasen, og den angiver du jo i ODBC

så mit næste forslag er at prøve

objRec.Open ".test", objConn, adOpenStatic, adLockOptimistic, adCmdTable

Avatar billede asp Nybegynder
20. april 1999 - 15:49 #4
Undskyld, jeg mente

objRec.Open "test", objConn, adOpenStatic, adLockOptimistic, adCmdTable
Avatar billede larslinde Nybegynder
20. april 1999 - 15:54 #5
Nej det virker desvæære heller ikke.
Der skal iøvrigt stå "linde.test", da mit username er linde (det er kun mig og administrator der har adgang til databasen pga af udvikling)

Min database hedder FOADB
linde er mit username

Her er lidt mere hvis det til nogen
hjælp

'Etabler forbindelse
Set objConn = Server.CreateObject ("ADODB.Connection")
objConn.Provider = "SQLOLEDB"
objConn.Open "SERVER=IQSQL;Trusted_Connection=Yes;DATABASE=FOADB"
objConn.DefaultDatabase = "FOADB"

'Opret recordset objektet
Set objRec = Server.CreateObject ("ADODB.Recordset")

'Åbn recordsettet
objRec.Open "linde.test", objConn, adOpenStatic, adLockOptimistic, adCmdTable

Avatar billede larslinde Nybegynder
20. april 1999 - 15:56 #6
Har admin nogle kommentarer? Du må da være database haj med dette her site, eller blander du dig ikke selv?
Avatar billede asp Nybegynder
20. april 1999 - 17:16 #7
Jeg har aldrig hørt om at man angiver sit bruger navn før tabel navnet.

Jeg angiver altid mit i objConn.Open linien, f.eks. objConn.Open "SERVER=IQSQL;Trusted_Connection=Yes;DATABASE=FOADB;UID=Navn;PWD=password"

Avatar billede larslinde Nybegynder
21. april 1999 - 10:47 #8
Nu har jeg selv løst problemet
I tror det er løgn, men jeg havde glemt nedenstående sætning i toppen af mit dokument.

<!-- #INCLUDE FILE="../ADOVBS.INC" -->

Jeg takker alligevel fordi i brugte tid på mit "problem"

Hvad gør jeg iøvrigt med min point nu hvor jeg selv har løst det?
Avatar billede asp Nybegynder
21. april 1999 - 10:50 #9
Det var da godt du fik løst problemet :-)

Giv mig dine point (nu har jeg svaret på dit sidste spørgsmål "Hvad gør jeg iøvrigt med min point nu hvor jeg selv har løst det?")  ;-)