Avatar billede amiedk Nybegynder
16. november 2004 - 19:38 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Søge kriterie

Hejsa
Et lille kort spørgsmål.
Jeg har en kundetabel og skal lave en søgefunktion i en form. Har lagt alle informationer fra tabellen over i en forespørgelse og skrevet dette i kriterie :

Like [Forms]![Find kunde]![Firmanavn] & "*" Or Is Null

Hvis jeg ikke har OR IS NULL på så viser den ikke kunder, hvor ikke alle felterne er udfyldt.
Hvis jeg har OR IS NULL på, så viserne den de kunder som kun opfylder kriterierne fordi felterne ikke er udfyldt. Lidt et dilemma.

Nogen der kender den rigtige formel i forespørgelse, så man kan lave søgning på mange felter, men den kun tager dem hvor der er sat et kriterie og ikke tager højde for de felter der ikke er noget i ??

Mvh
Malene
Avatar billede mugs Novice
16. november 2004 - 19:53 #1
Prøv med:

Like "*" & [Forms]![Find kunde]![Firmanavn] & "*" Or Is Null
Avatar billede terry Ekspert
16. november 2004 - 20:09 #2
why dont you use Thomas's search routine, its almost as good as mine :o)
Avatar billede terry Ekspert
16. november 2004 - 20:10 #3
Avatar billede amiedk Nybegynder
16. november 2004 - 20:57 #4
Hejsa

Begge versioner laver samme fejl. Den tager de tomme felter med også. Ikke lækkert når jeg ved at de kommer til at putte mange kunder i basen, og mange felter som ikke bliver udfyldt. Den må ikke tage dem med hvor der er null i kriteriet. Hvis i vil se min lille base, så kan jeg godt sende den.

Jeg har brugt Terry's version, da mugs' gjore det samme.

Malene
Avatar billede mugs Novice
16. november 2004 - 21:16 #5
mugs@mail.dk
Avatar billede amiedk Nybegynder
16. november 2004 - 22:28 #6
Jeg har delt point mellem jer. Jeg har brugt lidt af det hele og har da lært noget. Jeg må dog sige at det ikke har løst mit problem, men jeg finder en løsning på det.

Tak for hjælpen begge to.

Malene
Avatar billede terry Ekspert
17. november 2004 - 08:23 #7
If you still dont have it working then you can send it to eksperten@NOSPAMsanthell.dk and I'll take a look.

Remove NOSPAM
Avatar billede amiedk Nybegynder
17. november 2004 - 11:34 #8
Hejsa

Jeg har løst mit problem. Godt nok noget kringlet og en lidt slamløsning, men det virker :)

Jeg har sat en standart verdi på _ i alle felterne. Så når den vil vise alle de felter som også er tomme, så wupti er der ikke nogle *S* .. ved det er en slamløsning og hvis de sletter et firmanavn og ikke sætter en _ så vil de få den kunde på listen, men det er bedre end at få alle dem med null felter.

Nå-men.. ville bare lige skrive hvordan jeg løste det.

I må have en dejlig dag
Malene
Avatar billede mugs Novice
17. november 2004 - 13:14 #9
Du risikerer at brugerne glemmer at sætte en _. Det kan du komme udover ved at bruge kommandoen:

If IsNull(Me.FELTNAVN] Then
Me.FELTNAVN = "_"
End If