Avatar billede drdreeper Nybegynder
16. november 2004 - 18:53 Der er 8 kommentarer

Hvordan laver jeg en popup?

Jeg vil gerne have lavet en "startside" hvor man vælger i mellem min side i 4 forskellige opløsninger...
Når opløsning er valgt, kommer en popup med siden frem... Begge sider skal gerne laves i flash...
Avatar billede pyroman Nybegynder
16. november 2004 - 19:21 #1
Jeg ville nok lave 4 forskellige html sider med flashen - én til hver opløsning og så åbne disse igennem et kald til en javascript funktion:

<script language="JavaScript" type="text/javascript">
function openSite(name){
  window.open(name, "main", "width=200, height=200");
}
</script>

Hvor du kan ændre specifikationerne i sidste parameter, hvor der nu er angivet width og height

og i flash:

getURL("java script:openSite('dinFil.html');");

hvor du kan ændre stien til filerne...
Avatar billede drdreeper Nybegynder
16. november 2004 - 20:11 #2
Hvordan ville en hel html-side se ud så? :-D Er vant til wysiwyg...
Avatar billede drdreeper Nybegynder
16. november 2004 - 20:12 #3
Er du sikker på det ikke kan laves i flash?
Avatar billede rohaje Nybegynder
16. november 2004 - 20:36 #4
man behøver ikke javaScript i html'en kan kaldes direkte fra falsh

on (release) {
    //eks
    stien = "billerder/etbillede.jpg";
    getURL("java script:window.open('"+stien+"','','width=600,height=500,status=no,menubar=no,scrolling=NO,location=NO'); void(0);");
}
Avatar billede rohaje Nybegynder
16. november 2004 - 20:36 #5
stien vil så bare være til en html
Avatar billede drdreeper Nybegynder
17. november 2004 - 17:35 #6
Altså jeg skal skrive

on (release) {
    //eks
    stien = "Index_800x600.swf";
    getURL("java script:window.open('"+stien+"','','width=600,height=500,status=no,menubar=no,scrolling=NO,location=NO'); void(0);");
}
Avatar billede rohaje Nybegynder
17. november 2004 - 19:38 #7
ja og nej, jeg tror det vil virke,men lav en html til hver opløsning,, tror jeg. Test den ikke fra flash (test movie) men fra en html,, kan fucke lidt up hvis swf'en ikke ligger i en html :)

on (release) {
    //eks
    stien = "Index_800x600.html";
    getURL("java script:window.open('"+stien+"','','width=800,height=600,status=no,menubar=no,scrolling=NO,location=NO'); void(0);");
}

læg mærke til width og heigth, alle props der efterfølgende er sat til no kan ændres til yes, hvis aktuelle prop ønskes
Avatar billede rohaje Nybegynder
17. november 2004 - 19:41 #8
(scriptet med on release er til en knap),, kalder getURL'en fra en tidslinie vil den ikke virke på computere med xp service pack 2,, så fyr den på en knap :)