Avatar billede johnny_michaelsen Nybegynder
16. november 2004 - 18:32 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Åbne html-autorun i fixed size window?

Hey eksperter

Jeg vil gerne åbne et html dokument fra min AUTORUN.INF + winopen, og det lykkedes også fint.

Dog ville jeg gerne at browservinduet fungerede som et regulært POPUP vindue u. scrollbars osv. og med fixed size.

Kan det lade sig at gøre?
Avatar billede olebole Juniormester
17. november 2004 - 10:36 #1
<ole>

Den enkle måde er at kalde filen .hta - i stedet for .html. Så kan du skrive:

<html>
<head>
  <script type="text/JavaScript">
    window.resizeTo( 500, 300 );
    window.moveTo( (screen.availWidth-500)/2, (screen.availHeight-300)/2 );
  </script>
... sov, osv ...

En HTA (HyperText Application) kan skræddersyes med ikon og det hele, så den ligner et alm. Windows program - men er skrevet i HTML og tilhørende teknologier.
Ydermere er en HTA en browser-instans med udvidede rettigheder ... den regnes for et 'safe area'.

Der er betydeligt mere til HTA'er end at kalde en HTML-fil .hta - læs evt. her:
  http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/workshop/author/hta/hta_node_entry.asp

/mvh
</bole>
Avatar billede olebole Juniormester
17. november 2004 - 10:36 #2
:)
Avatar billede johnny_michaelsen Nybegynder
17. november 2004 - 11:17 #3
Det ser rigtig spændende ud :o)

Har ikke set .hta før, så vil lige rode lidt med det inden jeg smider point.

Ved du tilfældigvis om man kan centrere vinduet på skærmen?

/Johnny
Avatar billede olebole Juniormester
17. november 2004 - 11:51 #4
... pssssst ... check eksemplet  ;o)
Avatar billede olebole Juniormester
17. november 2004 - 11:59 #5
Kald denne her 'test.hta':

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN"
    "http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">
<html>
<head>
<script type="text/JavaScript">
    window.resizeTo( 500, 300 );
    window.moveTo( (screen.availWidth-500)/2, (screen.availHeight-300)/2 );
</script>
    <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
    <title>My Application</title>
<style type="text/css">
body, html {
    height: 100%;
    margin: 0px;
    padding: 0px;
    overflow: auto;
}
body {
    font: 12px tahoma, sans-serif;
    background-color: buttonface;
}
</style>
</head>
<body>

<div style="margin-top:100px;text-align:center">Det ser zq da meget godt ud, ikk'?  :)</div>

</body>
</html>
Avatar billede johnny_michaelsen Nybegynder
17. november 2004 - 15:11 #6
Det må jeg sige...

tommelfingeren i vejret, du får dine point :o)

/Johnny