Avatar billede cafo Nybegynder
16. november 2004 - 17:06 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Flybilletternes database!

Hej, jeg vil høre om der er nogen der erfaring med hjemmesider som har noget med rejser at gøre. Hvordan kommer man ind og laver en "snabel" i deres database for at ens brugere kan se ledige rejser/billetter?

Er det noget man skal købe sig til eller er det tilgængelig et eller andet sted på nettet?

Min idé er den at vi vil tilbyde en bestemt form for rejser, så skulle vores brugere kunne gå ind på siden og bestille deres rejse... Det vil sige at det er ikke os som sider med rejsen men bare formidler den!
Avatar billede keysersoze Guru
16. november 2004 - 17:12 #1
du kan tage kontakt til nogle af dem der udbyder billetter fra flere selskaber og høre hvad de kan gøre for dig - det er næsten det lettest.

Jeg sidder i et kør-selv bureau hvor vi netop er i gang med at integrere flybooking gennem mr orange og det er bestemt ikke gratis. måden det foregår på (hos os i hvert fald) er, at vi leverer design og fortæller hvordan vi gerne vil have funktionaliteten og så leverer de selve bookingmaskinen.
Avatar billede ulrikp Nybegynder
16. november 2004 - 17:14 #2
Jeg har en del erfaring med systemer til booking af flybilletter på nettet, og jeg kan sige så meget, at det bestemt ikke er nogen triviel opgave! Har brugt de sidste ca. 8 måneder på at udarbejde at system, som alene kan beregne flyskatter på flybilletter! Der findes 4 store såkaldte GDS'er på markedet - WorldSpan, Amadeus, Sabre og Galileo. Det er kæmpe-firmaer, hvorigennem alverdens flybilletter bookes. Hvis man vil lave et website, hvorigennem, man skal kunne booke flybilletter, kommer man nok udenom at lave en aftale med en eller flere af disse GDS'er.
Avatar billede zado Nybegynder
16. november 2004 - 17:16 #3
Ian.com har et system som måske kan bruges.
Avatar billede cafo Nybegynder
16. november 2004 - 17:20 #4
har i nogen efaring med priser??
Avatar billede keysersoze Guru
19. november 2004 - 20:19 #5
ikke grundigt nok - men det varierer utroligt meget fra den ene til den andet både hvad angår opstartsgebyr og efterfølgende vedligeholdelse/gebyrer ligesom ikke alle kan levere lige hurtigt.
Avatar billede michael_stim Ekspert
19. november 2004 - 20:22 #6
Der er en der er i det sidste udviklingsstadie i Sverige. Og den koster et engangsbelöb og derefter et belöb pr solgt rejse.
Avatar billede cafo Nybegynder
22. december 2004 - 13:02 #7
michael_stim....
har du en mail til den person i sverige?
Det måske den bedste læsning lige nu!
Avatar billede cafo Nybegynder
17. marts 2008 - 16:05 #8
lukker
Avatar billede michael_stim Ekspert
17. marts 2008 - 16:33 #9
Hov, undskyld. Havde lige misset denne tråd. Men ved ikke hvordan det er gået med det der betalingssystem (er formodentlig oppe og køre nu).