Avatar billede lako Nybegynder
16. november 2004 - 16:15 Der er 2 kommentarer

Forskel på access og mssql resultat af samme SQL forespørgsel ?

Hej

Jeg har forsøgt at køre nedenstående script op mod en SQL database

Hvis jeg afvikler den direkte mod MSSQL returneres 153 poster
Hvis jeg afvikler den gennem Access, der er sat op som frontend til samme MSSQL-db, returneres over 2200 poster.

Hvad er forskellen, ligger den i join-syntaks ?

Med venlig hilsen
Lars Kohsel

SELECT tblUsers.ID
FROM (tblUsers  LEFT JOIN tblUser2Company ON tblUsers.ID = tblUser2Company.UserID)  left join tbluser2group ON tblUsers.ID = tbluser2group.userID
WHERE tblUser2Company.CompanyID Is Null and tbluser2group.userID is NULL
ORDER BY tblUsers.ID;
19. november 2004 - 10:34 #1
Access har aldrig været ret god til (left) joins.
F.eks. kunne jeg en gang ikke få Access til at køre med mere end 2 tabeller i et join. Jeg har arbejdet udenom fejlen ved at lave en bunke views, der hver joiner to tabeller/views.
BTW: hvorfor har du paranteser imellem FROM og tblUsers?
Avatar billede lako Nybegynder
19. november 2004 - 11:03 #2
I det her tilfælde var det efter min bedste overbevisning Access som gav det rigtige resultat.