Avatar billede mr.gessle Nybegynder
16. november 2004 - 14:37 Der er 10 kommentarer

Host is not allowed to connect to this mySQL server error 1130

Jeg får ovenstående fejl efter en nyinstallation af mysql version 4.0.22 på en Windows 2003 Server.

Jeg har valgt default installationen. Men hvordan kommer jeg ind med mySQL administrator eller MySQL Front?

Samtidig har jeg nogle databaser som skal migreres fra en anden installation over på her.

Hjælp!
Avatar billede hmortensen Nybegynder
16. november 2004 - 16:44 #1
Du skal gir brugeren ret til at forbinde fra andet end localhost. Du kan enten sætte et bestemt hostname/ip, eller % for any
Avatar billede mr.gessle Nybegynder
16. november 2004 - 17:38 #2
Hvordan gør jeg det?
Avatar billede hmortensen Nybegynder
16. november 2004 - 17:42 #3
Du kan prøve at forbinde til 127.0.0.1
Avatar billede mr.gessle Nybegynder
16. november 2004 - 17:44 #4
Via et tool eller de snørklede kommandoer via mysql prompten? Kan du ikke give et eksempel ?
Avatar billede hmortensen Nybegynder
16. november 2004 - 17:53 #5
Du kan godt bruge mysql-front, hvis det er installeret på samme maskiner, og du benytter loopback adr
Avatar billede mr.gessle Nybegynder
16. november 2004 - 17:58 #6
Okay... det virkede med 127.0.0.1 - men hvad gør jeg hvis jeg gerne vil give en række hostnavne lov at connecte?
Avatar billede hmortensen Nybegynder
16. november 2004 - 18:01 #7
Du kan oprette/editere en bruger i front, og sætte host til % for any, eller en bestemt ip
Avatar billede mr.gessle Nybegynder
16. november 2004 - 18:03 #8
Fair nok... men nu er problemet, at når jeg connecter som root er menuerne med new user udskraverede...
Avatar billede sukos Juniormester
16. november 2004 - 20:04 #9
Har du sat password på root brugeren?
Avatar billede mr.gessle Nybegynder
16. november 2004 - 23:19 #10
ja