Avatar billede krimi Nybegynder
12. marts 2001 - 18:29 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Stored procedure og Delphi

Hej

Jeg har oprettet en stored procedure i en MSSQL DB, som ser således ud:

CREATE PROCEDURE LOGINSTOREDPROCEDURE
@brugernavnet varchar(10), @passwordet varchar(10), @a_value varchar(25)
AS
SELECT BRUGER.EMAIL
FROM BRUGER
WHERE BRUGER.BRUGERNAVN = @brugernavnet AND BRUGER.PASSWORD = @passwordet
GO

Er der nogen her der kan fortælle mig hvordan jeg kalder den i Delphi og kan hente resultat ud?

Mvh
lars
Avatar billede torbenkoch Nybegynder
13. marts 2001 - 08:34 #1
Du kan såmænd bruge en TQuery komponent, hvor du sætter .SQL property til f.eks.

LOGINSTOREDPROCEDURE \'username\', \'password\', \'a value\'

Og så kalder du bare .Open på din TQuery.

I ovenstående svar antager jeg, at du ved hvordan man forbinder sig til en SQL Server fra Delphi...!
Avatar billede torbenkoch Nybegynder
18. marts 2001 - 23:38 #2
Hov - hvor blev mine point af?? :-(
Avatar billede krimi Nybegynder
19. marts 2001 - 10:08 #3
Hej Torben

Sorry, jeg var lige lidt væk.

Her har du fluks dine point.
Avatar billede krimi Nybegynder
19. marts 2001 - 10:23 #4
Ok, det er først nu jeg ser problemet. Jeg ved ikke hvad jeg har gjort forkert. Jeg trykkede bare Accepter ud for dit navn. Jeg kan ikke forstå hvorfor der ikke er kommet nogle point med. Hvad har jeg gjort forkert??

Lars
Avatar billede torbenkoch Nybegynder
24. marts 2001 - 18:32 #5
Hehe - jeg har også været lidt væk fra dette spørgsmål

Hmmm - surt! Hvordan kontakter man admin??
Avatar billede bojohansen Nybegynder
24. marts 2001 - 18:51 #6
Jamen spørgsmålet er jo stadigt åbent endnu.....kig til venstre. Både kommentar og svar kan stadigt vælges, så prøv at lægge et nyt svar mtorbenkoch som krimi så bare acceptere igen.
Avatar billede torbenkoch Nybegynder
24. marts 2001 - 18:53 #7
God pointe, det prøver jeg hermed!