Avatar billede steam Nybegynder
15. november 2004 - 17:26 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

USB 2.0 kan ikke overfører fra USB 2.0 hard disk boks

Hej

Jeg har købt en USB 2.0 boks til en harddisk med direkte kabel til PC. Så kan jeg tage hard disk med overalt. Men den vil ikke overfører fra boks harddisk til windows xp. Jeg kan fint finde harddisken og jeg kan også overfører små filer faktisk men ikke store filer. Den kommer med fejlen:der opstod en I/O enhedsfejl.

på siden http://www.drivershq.com/predd.asp kan jeg se hvad jeg har brug for at opdaterer af drivere på pc og her siger den alt mit USB 2.0 er i orden på nær USB-controllere: VIA Rev 5 eller nyere USB-universel værtscontroller
Kan bare ikke finde sådan en opdatering heller ik på asrock hjemmeside: http://www.asrock.com.tw/support/Download/dl_p4vt8.htm

jeg har aldrig brugt usb 2.0 før kun 1.1 som virker fint i xp.

kan nogle venligst hjælpe mig
v.h. steam
Avatar billede haverslev Novice
15. november 2004 - 17:29 #1
Hent programmet EVEREST Home Edition v1.51 som giver en masse oplysninger om din pc.
F.eks kan du klikke på Motherboard, klikke på chipset, nederst på siden kan der hentes opdateringer via producentens www. adresse.  http://www.lavalys.com/products/download.php?pid=1&lang=en&pageid=3
Avatar billede haverslev Novice
15. november 2004 - 17:31 #2
Og du har windows SP1 installeret (minimum) ?
Avatar billede halifax Nybegynder
15. november 2004 - 17:44 #3
Har du været bios igennem om der skulle være en setting a la "USB 2.0 Support" og/eller "USB Legacy" som måske skal enables?
Avatar billede steam Nybegynder
15. november 2004 - 21:57 #4
jeg har sp2 og tak for linket til everest smart program....er lige ved at kigge på det nu og kigger også lige i bios når jeg har installeret den VIA Hyperion 4in1 drivers (chipset og platform drivers)
Avatar billede haverslev Novice
15. november 2004 - 22:03 #5
Har du checket for spyware, da det også kan give lidt ballade ?

Hent og installer programmet Spybot:
http://www.safer-networking.org/en/download/index.html
og opdatere det, kører programmet ved at klikke på "Check for problems". Den finder helt sikkert en del "snavs", hvis det er første gang, det bliver kørt på pc`en.

Det Spybot finder af "snavs", klikker du på "fix selected problems", klik "Yes" og der vil komme grønne flueben udfor hver enkelt linie, efterhånden som den "fixer" dem.
Der kommer så en boks "XX antal fixed" - Klik OK.
Herefter klikkes på knappen "Immunize" i venstre side, og den checker alle "bad products", klik på "+ imunnize", og du kan lukke programmet spybot.

Kør en tur med denne:  http://www.spywareinfo.dk/download/mwav.exe - Virusscanner.
Aktiver det hele i opsætningen derinde, så den kan skanne alt igennem.
Avatar billede steam Nybegynder
18. november 2004 - 20:33 #6
virker ikke stadig
Avatar billede haverslev Novice
18. november 2004 - 21:14 #7
Klik på  start > kontolpanel > System > klik på faneblad Hardware > klik på knappen Ehedshåndtering.
Har du nogle enheder med et GUL udråbstegn ?

Hvis ja, så skal du højst sansynligt have opdateret dine enheds drivere
Avatar billede steam Nybegynder
20. november 2004 - 00:00 #8
ja jeg har rent fatisk en der hedder raid :) har den noget med det at gøre ? sikkert den så...han bare ikke finde drivere til den har prøvet før nemlig.

jeg har et asrock P4VT8 bundkort
nogen som kan hjælpe med raid driver til det ?
Avatar billede halifax Nybegynder
20. november 2004 - 01:06 #9
I manual til P4VT8 fremgår, at boardet kun har USB 2.0 controler - som jo er bagud kompatibel med USB 1.1.
Bruger du USB keyboard og/eller USB mus? Har du USB Device Legacy Support sat til Enable i BIOS? For USB keyboard.

Du kører formentlig ikke RAID. Det kræver to ens harddiske. RAID 0 = data fordeles tilfældigt over to diske (for større hastighed), RAID 1 = data spejles på de to diske (for større sikkerhed).

Se i manualen side 20 hvilke filer du kan læse på Support CD for ikke at installere diske i RAID.
Avatar billede steam Nybegynder
22. november 2004 - 20:06 #10
jeg bruger mus i usb port men ikke keyboard der er af den gamle slags port.
jeg har slået usb device legacy til i bios, men ikke nogen speciel for keyboard.
kører ikke raid nej.
hmm dette er sku mærkeligt og træls men tak for hjælpen alle indtil videre...sku dejligt der findes sådanne mennekser i denne verden
Avatar billede steam Nybegynder
29. december 2005 - 22:52 #11
nogen der kan hjælpe ??
Avatar billede steam Nybegynder
29. december 2005 - 22:54 #12
nu kan jeg finde min usb 2.0 mp3 afspiller, men den får pc til at gå kold når jeg sætter den i. Har brugt driver http://www.asrock.com.tw/support/Download/dl_p4vt8.htm under usb 2.0. Men den er jo ikke beregnet til Win xp som jeg bruger :( nogen der ved hvor jeg kan finde en til XP til usb 2.0.
Avatar billede halifax Nybegynder
30. december 2005 - 08:21 #13
Ja, vi er skam endnu.  :)

1. Fik du nogensinde harddisken til at køre usb 2.0?

2. Der skal ikke bruges nogen særlig driver til XP og din mp3 afspiller.

3. Foreslår du sletter alt usb og se om det hjælper. Gør sådan:
a: Gå i Enhedshåndtering, udvid plus-tegn ud for usb.
b. Markér en usb ting og slet den, og derefter den næste. Begynd med rod hubs og derefter usb-controlere.
c: Genstart computeren. Den vil finde ny hardware og installere. Det er dit usb. Prøv om det har hjulpet.
Avatar billede steam Nybegynder
06. februar 2006 - 21:18 #14
nej har ikke virket
Avatar billede halifax Nybegynder
07. februar 2006 - 02:31 #15
Nu har vi kørt en del i dette problem, og ligeledes i dit andet spørgsmål om det samme her
http://www.eksperten.dk/spm/675880
uden at få det til at virke. Ved ikke hvorfor, desværre.

I BIOS under Advanced => Chipset configuration skal 1. være Enabled og 2. være Disabled
1. USB Controller: Use this to enable or disable the use of USB controller.
2. USB Device Legacy Support: Use this to enable or disable the support to emulate legacy I/O devices such as mouse, keyboard,... etc.

Brug USB port 0 eller 1 = de to der sidder under LAN stikket bag på.

Ifølge dit andet sørgsmål ser det ud til at driver er korrekt installeret og Enhedshåndtering viser "USB 2.0 Udvidet værtscontroler" - dvs. alt ser ud til at være iorden.

Tilbage er en "ukendt fejl" og det er vel nærmest fejl på bundkortet. - Tror ikke jeg kommer det nærmere.

Avatar billede steam Nybegynder
13. december 2007 - 23:16 #16
sluttes
Avatar billede haverslev Novice
14. december 2007 - 11:20 #17
Du skal lige skrive løsningen ;-)