Avatar billede remowitz Nybegynder
15. november 2004 - 17:16 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Password protected site

Hej
Jeg søger et script af en form, så jeg kan sætte password på en underside. Skal dette gøres med et script? eller er det CGI? asp måske?
Tak på forhånd
Avatar billede monmike Nybegynder
15. november 2004 - 17:25 #1
sådan kan det gøres i php

<?php
$adminuser='user';
$adminpass='pass';

//////////////////// start på login ting ///////////////////////////////
// finder ud af om er der logget ind
    if(!$PHP_AUTH_USER)
    {
        Header("WWW-authenticate: basic realm=\"Authentication Required\"");
        Header("HTTP/1.0 401 Unauthorized");
        exit;
    }
    else
    {
                if($adminuser == $PHP_AUTH_USER AND $adminpass == $PHP_AUTH_PW)
                {
                    $User_ok = "ok";
                }

        if($User_ok != "ok")
        {
            Header("WWW-authenticate: basic realm=\"Authentication Required\"");
            Header("HTTP/1.0 401 Unauthorized");
            exit;
        }

//////////////////// slut på login ting ///////////////////////////////

?>
Avatar billede monmike Nybegynder
15. november 2004 - 17:26 #2
bare sæt det i toppen af den side du vil beskytte og omdøb den til .php
Avatar billede monmike Nybegynder
15. november 2004 - 17:26 #3
forudsat af at din webserver understøtter php
Avatar billede kalp Novice
15. november 2004 - 17:31 #4
http://www.asp.dk/%5Cupload%5Csourcecode%5C29_password.zip

hvis du vil have et simpelt asp password protection
Avatar billede hmortensen Nybegynder
15. november 2004 - 17:33 #5
Og hvis du benytter apache web server:
http://www.webcafe.dk/artikler/apache/htaccesspassword/
Avatar billede remowitz Nybegynder
15. november 2004 - 22:21 #6
hej kalp - er det muligt at få din email - har en masse spgs ang dit script
Avatar billede kalp Novice
15. november 2004 - 22:24 #7
min msn email er ... adasdasdasd@hotmail.com .... lidt forvirrende email. hehe

og ellers kan du bare spørger her... skulle være ligetil
Avatar billede michael_stim Ekspert
15. november 2004 - 22:27 #8
Men er der PHP på din server, så körer det nok på en apacheserver. Og så ville jeg foreträkke .htaccess som hmortensen foreslog.
Avatar billede kalp Novice
15. november 2004 - 22:30 #9
har du problemer med at få test.asp til at virke så er det fordi du skal ændre den allerførste linie til

<!--#include file=check_login.asp-->
Avatar billede michael_stim Ekspert
15. november 2004 - 22:32 #10
Var det ikke PHP kalp, eller har i fundet ud af noget over e-mail :D
Avatar billede kalp Novice
15. november 2004 - 22:59 #11
michael_stim:

nej han har ikke skrevet til mig.. men min kommentar før var måske løsningen..

der stod

<!--#include virtual="/scripts/security/check_login.asp" -->

før
Avatar billede kalp Novice
15. november 2004 - 22:59 #12
og det var asp
Avatar billede remowitz Nybegynder
15. november 2004 - 23:20 #13
Mange tak for hjælpen alle sammen, men jeg har fundet en løsning