Avatar billede shaba Nybegynder
12. marts 2001 - 17:28 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Linebreak i Foldoutmenu 3 fra Bratta

Hejsa.

Jeg sidder og roder med Brattas foldoutmenu version 3. Den virker jo fint, dog har jeg problemer i Mozilla (0.8)... Da nogle af menupunkterne er temmelig lange, og der ikke er så meget plads i menuframen, er jeg nødsaget til at lave et linebreak inde i nogle af punkterne. I IE smed jeg bare en <br> ind i linkets tekst, hvorefter jeg smed et tranparent billede ind mellem hvert punkt, for at få lidt mere mellemrum her, end mellem et linebreak. Men i Mozilla, så overlapper punkterne hinanden. Det hele ligger ikke i en bunke, men den linie, som kommer efter et linebreak, lægger oveni det næste punkt. Det ser jo ikke så fedt ud, så jeg tænkte, om ikke der var nogen, som havde en løsning på dette problem? Da det er ret vigtigt, at jeg hurtigt får dette til at virke, giver jeg lidt ekstra point :)
Avatar billede engrob Nybegynder
12. marts 2001 - 19:59 #1
Nu er jeg ikke helt sikker på hvad Mozilla 0.8 er (NS6???) men det kan nogen gange være lidt et problem hvis du har lavet nogen styles med line-height. Men det er vist kun i NS4.0
Avatar billede shaba Nybegynder
12. marts 2001 - 20:26 #2
Jeg bruger ikke line-height overhovedet, så det er vist ikke problemet :\\ Mozilla svarer til NN6 :)
Avatar billede engrob Nybegynder
12. marts 2001 - 20:53 #3
Kan du ikke give et link?
Avatar billede shaba Nybegynder
12. marts 2001 - 21:06 #4
Avatar billede engrob Nybegynder
12. marts 2001 - 21:32 #5
Jeg tror måske du kan gøre det på en anden måde. Et sted i koden står der:
oFoldMenu.left=13 //The left position of the menu
oFoldMenu.top=50 //The top position of the menu
oFoldMenu.width=500 //The width of the menu
oFoldMenu.maxheight=2000 //The maxheight of the menu, be sure to set this one high enough

De 500 ved oFoldMenu.width skal du udskifte med et tal der passer bedre. Fx, noget med 150 eller sådan noget. Så tror jeg automatisk der vil komme et linieskift der virker i NS6 og IE
Avatar billede shaba Nybegynder
12. marts 2001 - 21:46 #6
Det virker lidt federe nu, da jeg ikke er nødt til at putte <br> ind, men i NS6 ligger det stadigvæk oveni :\\
Avatar billede engrob Nybegynder
12. marts 2001 - 21:47 #7
Ligger de sådan helt oven i hinanden?
Avatar billede engrob Nybegynder
12. marts 2001 - 21:50 #8
Altså teksterne. Kan du ikke evt uploade et screenshot. Har ikke NS6 liggende...
Avatar billede shaba Nybegynder
12. marts 2001 - 21:56 #9
Avatar billede engrob Nybegynder
12. marts 2001 - 21:59 #10
Jeg er meget usikker på at det virker, men prøv at lave
oFoldMenu.menubetween=0 //The pixel value between the foldoutmenus
om.
Men mon ikke IE også vil blive påvirket af det?
Avatar billede engrob Nybegynder
12. marts 2001 - 22:12 #11
Okay, nu tror jeg ikke jeg kan komme på mere. Jeg ved ikke engang om det virker men prøv at ændre

function fold_style(){
    str=\'\\n<style type=\"text/css\">\\n\'
    str+=\'\\tDIV.cl\'+this.name+\'{position:absolute; \'+ this.clFold +\'; width:\'+this.width+\'; height:20}\\n\'
    str+=\'\\tDIV.cl\'+this.name+\'Sub{position:absolute; \'+ this.clSub +\';height:20; width:\'+this.width+\'; visibility:hidden}\\n\'
    str+=\'\\tDIV.cl\'+this.name+\'Sub2{position:absolute; \'+ this.clSub2 +\';height:20; width:\'+this.width+\'; visibility:hidden}\\n\'
    str+=\'\\tDIV.cl\'+this.name+\'Sub3{position:absolute; \'+ this.clSub3 +\';height:20; width:\'+this.width+\'; visibility:hidden}\\n\'
    str+=\'\\tDIV.cl\'+this.name+\'Sub4{position:absolute; \'+ this.clSub4 +\';height:20; width:\'+this.width+\'; visibility:hidden}\\n\'
    str+=\'\\tDIV.cl\'+this.name+\'Sub5{position:absolute; \'+ this.clSub5 +\';height:20; width:\'+this.width+\'; visibility:hidden}\\n\'
    str+=\'\\t#div\'+this.name+\'Cont{\'+this.clCont+\'; left:\'+this.left+\'; top:\'+this.top+\'; height:\'+this.maxheight+\'; width:\'+this.width+\'; visibility:hidden}\\n\'
    str+=\'\\tA.cl\'+this.name+\'Links{\'+this.clFoldLinks+\'}\\n\'
    str+=\'\\tA.cl\'+this.name+\'1Links{\'+this.clSubLinks+\'}\\n\'
    str+=\'\\tA.cl\'+this.name+\'2Links{\'+this.clSub2Links+\'}\\n\'
    str+=\'\\tA.cl\'+this.name+\'3Links{\'+this.clSub3Links+\'}\\n\'
    str+=\'\\tA.cl\'+this.name+\'4Links{\'+this.clSub4Links+\'}\\n\'
    str+=\'\\tA.cl\'+this.name+\'5Links{\'+this.clSub5Links+\'}\\n\'
    str+=\'</style>\\n\\n\\n\'
    document.write(str)
}

til

function fold_style(){
    str=\'\\n<style type=\"text/css\">\\n\'
    str+=\'\\tDIV.cl\'+this.name+\'{position:absolute; \'+ this.clFold +\'; width:\'+this.width+\'; height:20}\\n\'
    str+=\'\\tDIV.cl\'+this.name+\'Sub{position:absolute; \'+ this.clSub +\';height:20; width:\'+this.width+\'; visibility:hidden}\\n\'
    str+=\'\\tDIV.cl\'+this.name+\'Sub2{position:absolute; \'+ this.clSub2 +\';height:20; width:\'+this.width+\'; visibility:hidden}\\n\'
    str+=\'\\tDIV.cl\'+this.name+\'Sub3{position:absolute; \'+ this.clSub3 +\';height:20; width:\'+this.width+\'; visibility:hidden}\\n\'
    str+=\'\\tDIV.cl\'+this.name+\'Sub4{position:absolute; \'+ this.clSub4 +\';height:20; width:\'+this.width+\'; visibility:hidden}\\n\'
    str+=\'\\tDIV.cl\'+this.name+\'Sub5{position:absolute; \'+ this.clSub5 +\';height:20; width:\'+this.width+\'; visibility:hidden}\\n\'
    str+=\'\\t#div\'+this.name+\'Cont{\'+this.clCont+\'; left:\'+this.left+\'; top:\'+this.top+5+\'; height:\'+this.maxheight+\'; width:\'+this.width+\'; visibility:hidden}\\n\'
    str+=\'\\tA.cl\'+this.name+\'Links{\'+this.clFoldLinks+\'}\\n\'
    str+=\'\\tA.cl\'+this.name+\'1Links{\'+this.clSubLinks+\'}\\n\'
    str+=\'\\tA.cl\'+this.name+\'2Links{\'+this.clSub2Links+\'}\\n\'
    str+=\'\\tA.cl\'+this.name+\'3Links{\'+this.clSub3Links+\'}\\n\'
    str+=\'\\tA.cl\'+this.name+\'4Links{\'+this.clSub4Links+\'}\\n\'
    str+=\'\\tA.cl\'+this.name+\'5Links{\'+this.clSub5Links+\'}\\n\'
    str+=\'</style>\\n\\n\\n\'
    document.write(str)
}

Avatar billede shaba Nybegynder
13. marts 2001 - 01:12 #12
Tak for svarene, men intet virkede dog helt. Af arrighed kodede jeg en ny menu selv, så nu er spørgsmålet ikke længere aktuelt :)