Avatar billede goofy75 Nybegynder
15. november 2004 - 11:22 Der er 1 løsning

Query fra Access

jeg har en query i ACCESS som jeg nu ville bruge i MS SQL server (2000sp3a udgaven) og den ser nu sådanne her ud:

-----
SELECT SuperOffice.dbo.person.lastname, SuperOffice.dbo.person.firstname, SuperOffice.dbo.address.address1, SuperOffice.dbo.contact.name AS company, SuperOffice.dbo.pmembtype.name AS markedsføring, SuperOffice.dbo.project.name AS kursus
FROM (SuperOffice.dbo.address INNER JOIN (SuperOffice.dbo.pmembtype INNER JOIN ((SuperOffice.dbo.contact INNER JOIN SuperOffice.dbo.person ON SuperOffice.dbo.contact.contact_id = SuperOffice.dbo.person.contact_id) INNER JOIN SuperOffice.dbo.projectmember ON SuperOffice.dbo.person.person_id = SuperOffice.dbo.projectmember.person_id) ON SuperOffice.dbo.pmembtype.PMembType_id = SuperOffice.dbo.projectmember.mtype_idx) ON SuperOffice.dbo.address.owner_id = SuperOffice.dbo.contact.contact_id) INNER JOIN SuperOffice.dbo.project ON SuperOffice.dbo.projectmember.project_id = SuperOffice.dbo.project.project_id
WHERE (((SuperOffice.dbo.address.address1) Not Like "") AND ((SuperOffice.dbo.pmembtype.name) Not In ("-","Ekstern kontakt","Afmeldt deltager","Kursusleder","Underviser","Fagperson")))
ORDER BY SuperOffice.dbo.pmembtype.name;
---

Men nej, dét virker ikke "bare lige"...

Hvordan laves denne query så det virker?
Avatar billede henke Nybegynder
16. november 2004 - 11:16 #1
Du kan ikke bruge " du skal bruge ' istedet omkring en tekst i ms-sql