Avatar billede humleloi Nybegynder
14. november 2004 - 19:17 Der er 7 kommentarer

Mac OS X på normal pc?

kan man godt ligge Mac OS X ind på en ikke apple pc?

bare for at prøve hvad det er for noget inden man evt. køber en apple pc!
Avatar billede straszek Praktikant
14. november 2004 - 19:29 #1
Nej det er (desværre) ikke muligt. - Du kan evt. købe en gammel mac, og lege med den. De kan bl.a. findes på www.mediamac.dk eller macnyt.dk
Avatar billede johnstigers Seniormester
14. november 2004 - 19:40 #2
Ja det kan du godt - det er dog en smule besværligt: http://www.pearpc.net
Avatar billede johnstigers Seniormester
14. november 2004 - 19:40 #3
.
Avatar billede johnstigers Seniormester
14. november 2004 - 19:41 #4
Q: What is PearPC?

A: PearPC is a PowerPC emulator for x86 computers. You can emulate a PPC system so that you can run GNU/Linux for PPC, Mac OS X, and other OSes for PPC on x86. PearPC can be run under Windows, Linux and BeOS (only 0.2.0 generic version).
Avatar billede straszek Praktikant
14. november 2004 - 19:44 #5
I teorien ja - men i praksis er det ubrugeligt.
Avatar billede johnstigers Seniormester
14. november 2004 - 20:09 #6
Ikke teori - det virker!

Men nej, det giver dig ikke den fornemmelse det er at sidde ved en Mac - det kører nemlig af h...... til.
Avatar billede johnstigers Seniormester
14. november 2004 - 20:10 #7
Altså PearPC kører ad h...... til - ikke Mac´en ;)