Avatar billede krasmussen Nybegynder
13. november 2004 - 13:35 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Combox med inner join

Jeg har en combobox på en form, hvor jeg vil begrænse valgmuligheder afhængig af værdien i et felt på formen.

Comboxen slår op i en anden tabel - og der er join på to ens felter.

Hvordan gør jeg det korrekt?, hvis jeg i feltet i tabellen laver et opslag virker min join/where ikke, men jeg kan sagtens få det rigtige resultat i en sql
Avatar billede terry Ekspert
13. november 2004 - 14:17 #1
You have to change the comboboxes RowSource

In the field AFTER UPDATE which you use to filter the combo's contents you would use something like

Me.Combobox.Recordsource = "SELECT * FROM YourTable WHERE SomeField = " & Me.MyFilterField

If the contents of MyFilterField is text then use

"SELECT * FROM YourTable WHERE SomeField = '" & Me.MyFilterField & "'"
Avatar billede krasmussen Nybegynder
13. november 2004 - 16:10 #2
I en ubundet har jeg nu dette stående:

Private Sub Visitatortest_AfterUpdate()
Me.visitatortest.RecordSource = "SELECT T_Visitatorer.VisitatorNavn FROM T_Visitatorer WHERE kommunenummer = '" & Me.Kommune & "'"
End Sub

Laver jeg en syntaxfejl - der er ingen elementer på listen.
Avatar billede terry Ekspert
13. november 2004 - 16:39 #3
If kommunenummer is a number then use
"SELECT T_Visitatorer.VisitatorNavn FROM T_Visitatorer WHERE kommunenummer = " & Me.Kommune

for numeric values you dont use '' EXAMPLE: 123
for text values use '' EXAMPLE: 'Hej !'
Avatar billede krasmussen Nybegynder
13. november 2004 - 16:51 #4
kommunenummer er et nummer - har nu lavet en combo og indsat:

Me.Kombinationsboks326.Recordset = "SELECT T_Visitatorer.VisitatorNavn FROM T_Visitatorer WHERE kommunenummer = " & Me.Kommune

Med samme res. - listen er tom

Hvis jeg på feltet i tabellen laver et opslag uden filter går det fint ???
Avatar billede terry Ekspert
13. november 2004 - 16:57 #5
If the combo has more than one column then you may need to us the column number which contains Kommune

Me.Kombinationsboks326.Recordset = "SELECT T_Visitatorer.VisitatorNavn FROM T_Visitatorer WHERE kommunenummer = " & Me.Kommune.Column(0)

the first column = 0 and so on..

I'm off out now, be back tomorrow
Avatar billede krasmussen Nybegynder
13. november 2004 - 17:03 #6
Stadig det samme - have a nice one
Avatar billede terry Ekspert
14. november 2004 - 10:49 #7
is it possible to send the dB to me and I can see what the problem is?

eksperten@NOSPAMsanthell.dk
Remove NOSPAM
Avatar billede krasmussen Nybegynder
14. november 2004 - 13:15 #8
Jeg sender den til dig, sammen med en kort forklaring
Avatar billede terry Ekspert
14. november 2004 - 14:52 #9
I have just sent you a mail, hope it helps.
Avatar billede krasmussen Nybegynder
14. november 2004 - 15:37 #10
Løst med en select......where felt =  [Forms]![Form]![Felt]
Avatar billede krasmussen Nybegynder
14. november 2004 - 15:37 #11
Tak for hjælpen