Avatar billede ebe Praktikant
13. november 2004 - 11:37 Der er 1 kommentar og
2 løsninger

remote desktop under win2000

nu virker vores http/ftp/maiserver stabilt, og den skal nu gerne landsforvises til loftet, så den kan snurre deroppe. maskinen kører win2k pro. jeg vil gerne administrere den her fra min egen computer, så jeg skal bruge terminal services eller lignende. har win2k denne service indbygget? eller er jeg nødt til at installerer remote administrator?

Eller findes der noget bedre?
Avatar billede elsner Nybegynder
13. november 2004 - 11:40 #1
Win2K Pro har ingen remote desktop indbygget. Det er kun Win2K Server og WinXP/2003

Af gratis programmer kan jeg anbefale VNC  evt. www.tightvnc.com

Hust forresten at der kan blive ret så varmt på et loft om sommeren hvis det er en uisoleret loft.
Avatar billede thaufer Nybegynder
13. november 2004 - 11:41 #2
Remote Administrator er nu en dejlig applikation hehe :)

Men nej, Windows 2000 Professional har ikke Terminal Services, og kan altså ikke sættes op til at være en Terminal Server.
Avatar billede ebe Praktikant
13. november 2004 - 11:46 #3
ok, jeg kigger på elsners link ellers bliver det radmin :)
tak for hjælpen
hilsen Ebe