Avatar billede connorz Nybegynder
12. november 2004 - 18:54 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Få PHP.INI fra server

Hej eksperter...

Jeg er ved at sætte en side op vha. PHP. I den forbindelse har jeg sat en Apache-webserver op på min egen computer, der kører PHP. Så kan jeg producerer min side på min egen computer og så først lægge den op på den endelige webserver, når jeg er færdig. Så slipper jeg for at skulle uploade hver gang, jeg lige skal se et mellemresultat fortolket. Men derfor er det jo også smartest, hvis min egen server ligner målserveren, så jeg kunne godt tænke mig at få min egen PHP.ini til blive magen til målserveren! Er der en måde i PHP at gøre dette på? Målserverens php.ini kan vel ikke være hemmelig, da man får de fleste oplysninger med phpinfo()
Avatar billede hmortensen Nybegynder
12. november 2004 - 19:17 #1
Hvis du skriver din kode ordentlig, er opsætningen underordnet.
Avatar billede olebole Juniormester
12. november 2004 - 19:46 #2
<ole>

hmortensen >> Det er noget vrøvl. Forskellige udbydere bruger masser af besynderlige opsætninger - og så er det jo hamrende irriterende, hvis ikke udviklings-serveren kører som den server, scriptet skal køre på til slut.

connorz >> Du kan ikke få fat i ini-filen - du må sætte din egen server op udfra en phpinfo() fra din udbyders server.

/mvh
</bole>
Avatar billede hmortensen Nybegynder
12. november 2004 - 20:59 #3
Ole, jeg kan ikke forestille mig, at nogle sætter en server op, med det formål at irretere udvikleren.
Tror ikke jeg er stødt på andet end register_globals, magic_quotes og safe_mode, på danske webhoteller, og det skulle ikke være noget problem at holde sig inden for de rammer.
Avatar billede olebole Juniormester
12. november 2004 - 21:36 #4
Så er du gået glip af en del. Ikke fordi, udbyderne vil genere, men fordi en del af dem ikke ved ret meget  ;o)
Men du bliver da nødt til at teste med de samme ting sat, som på den endelige server. Det betyder også at f.eks. register_globals, magic_quotes og safe_mode er sat som på serveren, scriptet skal bruges på  :)
Derudover er der forskellige moduler/extensions, der kan være slået til eller fra ... der er masser.
Avatar billede hmortensen Nybegynder
12. november 2004 - 22:16 #5
Nok fordi jeg somregel bruger egen server :)

Men det jeg ville frem til, at på den 'typiske' side, vil det ikke have afgørende betydning, om register_globals og safe_mode er til eller fra.
Avatar billede brianman Nybegynder
14. november 2004 - 03:18 #6
Du kan ikke få fat i selve .ini filen fra serveren, men du kan hente de fleste ud med et simpelt PHP script:
<?php
print_r(ini_get_all());
?>

Og selvføgelig den velkendte:
<?php
phpinfo();
?>

Hvad angår opsætning, så det eneste der har noget at sige er hvilke moduler der er loaded. Hvis man skal udvikle noget PHP, bør man udvikle det i den tro at:
1) safe_mode = 1
2) register_globals = 0
3) allow_url_fopen = 0
Som normaltvis er sat således af sikkerhedsmæssige årsager.
Avatar billede connorz Nybegynder
15. november 2004 - 19:48 #7
Tak for jeres svar... Jeg har fundet ud af, at jeg tror, opsætningen hos udbyderen svarer meget godt til default opsætning for PHP ini filen. Det er der først umiddelbart var problemet var, at register_globals var sat til off...

Men det er så noget helt andet - mener I, at man bør skrive sit script, så indstillingen er ligegyldig?! Der er vel mange situationer, hvor det principielt er ligegyldigt, om man benytter variablene direkte, eller om de "tjekkes" ordentligt?

Men lav svar, så I kan få point ;)
Avatar billede hmortensen Nybegynder
15. november 2004 - 19:54 #8
Du bør under alle omstændigheder skrive til register_globals off