Avatar billede gadebarnet Nybegynder
12. november 2004 - 17:57 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

dato og noget.

Jeg har et felt i min database...

str_dato

Jeg vil gerne kunne lave en where som gør følgende.

Tager dem seneste dato og alle dem der er 1 måned baglens...

ER det til at forstå.
Avatar billede gadebarnet Nybegynder
12. november 2004 - 19:57 #1
comon, der må da være en der kan hjælpe
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
14. november 2004 - 15:18 #2
Hvis feltet er datetime eller smalldatetime vil du kunne:

SELECT * FROM Tabellen WHERE DATEADD(mm, -1, GETDATE()) < str_dato ORDER BY str_dato DESC

Hvis feltet er tekst, tja, så overvej at lave det om.

Ellers skal formatet være fx yyyy-mm-dd og forespørgslen kunne være:

SELECT * FROM Tabellen WHERE str_dato > CONVERT(varchar(4), DATEPART(yyyy, GETDATE())) + '-' + RIGHT('0' + CONVERT(varchar(2), DATEPART(mm, GETDATE())), 2) + '-' + RIGHT('0' + CONVERT(varchar(2), DATEPART(dd, GETDATE())), 2) ORDER BY str_dato DESC

UTESTET
Avatar billede gadebarnet Nybegynder
08. marts 2005 - 16:13 #3
lukker
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
14. marts 2005 - 12:23 #4
Kunne det ikke bruges?
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
14. marts 2005 - 12:27 #5
Du har lavet 175 spørgsmål, men har besvaret det 77 selv.

Er der noget galt med systemet her, eller hvad? Er svarene virkelig så dårlige?
Avatar billede gadebarnet Nybegynder
14. marts 2005 - 12:58 #6
Næ, jeg lukkede bare alle spørgsmål der IKKE var kommet svar på... Men folk skal da ikke snydes, så hvor opretter jeg et spørgsmål som du kan få point i?

For det virkede faktisk det du skrev... :)
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
14. marts 2005 - 15:37 #7
Det mest almindelige er at man lægger sine forslag som kommentarer, indtil man er sikker på at man har fundet et svar. Så lægger man et svar som spørgeren accepterer.

Det bliver opfattet som lidt for frembusende at man trykker svar ved første indlæg. Det er din opgave at fortælle svarerne hvem du vil give pointene til.