Avatar billede k_n Nybegynder
12. november 2004 - 15:08 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Visning af reserverede tider + navn for bestemt dato

Jeg skal ha' en visning/udtræk af oplysninger fra nogle tabeller, og håber der er nogle der kan hjælpe mig med hvordan jeg gør det.

Jeg har tre tabeller:

tblKunder:
kundeid
Navn

Reservationer:
Id
Tid
Kunde_id
Reservationsdato

tblTid:
Tid_id
Tid

Relationerne er så kundeid og kunde_id samt tid_id og tid

Så er det jeg i et formular, gerne vil ha' vist reservationerne med dertil hørende navn på kunde, for en given dato som jeg henter med Dtpicker (access 2000)

Det skal siges at jeg ikke har meget forstand på VB og SQL, så hvis der er nogen der gider hjælpe en dummie som mig, vil jeg blive glad.
Avatar billede overchord Nybegynder
12. november 2004 - 15:28 #1
Har du allerede oprettet en formular som kan vise al informationen fra de tre tabeller sammen?
Hvis du har gjort det kan du filtrere paa kunden og datoen.
Avatar billede k_n Nybegynder
12. november 2004 - 16:10 #2
Hvordan gør jeg det?
13. november 2004 - 11:13 #3
Jeg vil foreslå, at du laver en hovedformular knyttet til tblKunder.

Herefter laver du en fortløbende formular (eller dataarkvisning) med data fra Reservationer og tblTid (sammensat i forespørgsel). Brug evt guiden til at lave denne formular.

Herefter indsætter du den sidste formular som underformular til kunde-formularen.

Hvis du ikke har prvet dette før, så sig lige til, da der er nogle ting, man skal tage hensyn til.

Herefter vil du kunne se hver kundes reservationer, når du bladre eller søger på kunderne.

hmm....det er lidt svært at forklare, så jeg har lige lavet en demo:
http://www.makeiteasy.dk/eksempler/Eksperten/Kunder_Reservationer.zip
13. november 2004 - 11:13 #4
det var vel egentlig et svar...
Avatar billede k_n Nybegynder
13. november 2004 - 12:59 #5
Hej Thomas.
Jeg har nok ikke fået forklaret det ordentlig, men det jeg ønsker er at jeg eksempelvis kan se hvor mange reservationer der er i morgen samt tid og navnet og på dem der har reserveret. På din kan jeg kun få vist det ud fra en bestem kunde.
Avatar billede terry Ekspert
13. november 2004 - 14:53 #6
Make a query where you join the tables you want in in the result. Then make a form using the form wizard. Use the query as the source to the form. Make it a continuous or datasheet so that you see ALL records.

Now add your DTPicker to the forms header.
On the DTPichkeres Change event you would then use code similar to this

Me.Filter = "Dato = " & Format(Me.DTPicker1, "yyyy-mm-dd")
Me.FilterOn = True
Avatar billede k_n Nybegynder
14. november 2004 - 23:59 #7
Terry, har prøvet som du beskrev, og kan findt nok få vist ALLE reservationer, men det med dato picker kan jeg ikke få til at virke.
Avatar billede terry Ekspert
15. november 2004 - 17:39 #8
can you send me your dB and I can take a look?

eksperten@NOSPAMsanthell.dk

remove NOSPAM
Avatar billede k_n Nybegynder
15. november 2004 - 21:04 #9
Har sendt db'en til dig
Avatar billede terry Ekspert
15. november 2004 - 21:22 #10
I have received your dB, will take a look as soon as possibel and get back to you
Avatar billede k_n Nybegynder
16. november 2004 - 12:39 #11
Hej Terry

Jeg har modtaget dit eksempel og takker mange gange for hjælpen, det virker fint.

Hvis du lige vil smide et svar, får du pointene.
Avatar billede terry Ekspert
16. november 2004 - 13:06 #12
Thanks,
Solution was to use a query as the record source to the sub form. This had a criteria to the DTPicker which was on the main form.
In the On Change event for DT Picker requery sub form.