Avatar billede alanschmidt Nybegynder
12. november 2004 - 14:44 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Knapper i PDF fil

Hey,

jeg har lavet et nyhedsbrev som pdf.

Nu vil jeg gerne have lavet 3 knapper i pdffilen.

1 - Tip en ven
2 - Tilmeld til nyhedsbrevet
3 - Frameld nyhedsbrev

Kan det lades sig gøre.
Jeg arbejder i Acrobat CS
Avatar billede hammerhead Nybegynder
12. november 2004 - 15:00 #1
Mener du Acrobat 6 Professionel? I såfald skulle der ikke være problem med at lave knapper og sende en email.
Hvis du ikke ønsker email, så skal du bruge f.eks et cgi script som kan håndtere data fra PDF´en.
Avatar billede alanschmidt Nybegynder
12. november 2004 - 15:32 #2
Yes det er den profesionelle.

Tanken er den samme som en formular på nettet.
Modtageren udfylder, og jeg modtager en mail indeholdende de ønskede oplysninger.
Avatar billede falster Ekspert
15. november 2004 - 11:00 #3
Som hammerhead siger, kan det sagtens lade sig gøre. Men det er kun brugere, som også har et "Acrobat-købeprogram", der vil kunne bruge formularen på den måde. Fra de gratis Readere kan man ikke f.eks. udfylde en formular og sende den. Readere kan intet, der bare ligner "at gemme".
Avatar billede hammerhead Nybegynder
15. november 2004 - 22:22 #4
Med Adobe Reader 6 er det blevet muligt at sende data via email.
Avatar billede alanschmidt Nybegynder
16. november 2004 - 07:02 #5
OK men hvordan er det så man gør...
Jeg har ikke prøvet det før.
Avatar billede falster Ekspert
16. november 2004 - 09:21 #6
Man kan "submitte" ikke "maile" en formular fra Readeren. Her et citat fra et internationalt Acrobatforum:

"Submit does not mean "send an e-mail". It means to send to a web
server. Reader can submit, but it cannot send e-mails."

Jeg har aldrig prøvet selv, men her mere citat:

"1. Set up the form so it submits to a web server that uses SSL (https)
2. Store the data (FDF, XFDF) on the server securely.
3. Send an e-mail notification to one or more recipients that an application has been submitted.
4. Allow the recipient securely log-in to the server and retrieve the FDF. Make sure data is transferred securely between the server and recipient.

The recipient can easily import the form data into a blank form and view/print/save the form and perhaps update a database with the data.

This is probably the simplest and easiest to implement approach. You could optionally have the web server parse the data and add it to a database for later retrieval, but this is more complicated.

Sending data by e-mail is generally not secure. It can be if the data if first securely encrypted, but this would have to take place on the server. The server would have to:

1. Get the submitted data.
2. Merge it with the corresponding PDF.
3. Encrypt the PDF (using at least 128-bit standard security with Open password).
4. E-mail the secure PDF to the recipients.

There are a number of third-party products that will help with #2 and #3"
Avatar billede hammerhead Nybegynder
16. november 2004 - 12:48 #7
Du kan sagtens sende dine formdata via email:
http://www.pdfzone.com/resources/tips_techniques/998-PDFzone_tips.html
Avatar billede kappel Nybegynder
07. december 2004 - 14:49 #8
hvad fandt du ud af?

Kappel