Avatar billede kablaw Nybegynder
12. november 2004 - 12:18 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

link i det rigtige frame

Bare lige for, at lægge ud på en god måde, vil jeg lige understrege at jeg er meget noob inden for programering af hjemmesider. =)

Jeg er ved at lave hjemmesiden www.mirakl-crew.dk/test1/ og skal have linksne til at virke så de åbner i en Iframe der hvor baggrunden er lidt lysere. Jeg har fået koden til at fatte, at den skal åbne siden, men ikke stylesheetet til, hvor iframen skal ligge (tror jeg) siden linker fint nok til style.css som så vidt jeg kan se osse ser fin ud.

body {
background: transparent;
border: 0px;
margin: 0px;
font-family: arial, verdana, sans-serif;
font-style: italic;
font-size: 100%;
width: 300px;

    background-color: white;
    background-image: url("/ragnvald.jpg");
    background-repeat: no-repeat;
    background-attachment: fixed;
    background-position: 50% 50%;

}

.iframe{
position: absolute;
top: 210px;
left: 220px;
z-index: 5;
width: 550px;
height: 360;
border: 0px solid white;
}

.body{
width: 98%;
font-style: italic;
}

#billede{
    float:left;

}

.der{
font-size: 200%;
top: 50%;
left: 50%;

}

såen ser den ud..

og jeg linker så ledes

<link rel="stylesheet" type="text/css" href="style/style1.css">

hvilket jeg synes osse ser rigtig ud?! :-/

hjælp ville være rigtig lækkert :)

www.resbo.dk har jeg fået skidtet til at virke, men jeg kan se på mirak-siden at den måske er i tabeller eller noget?! (jeg ahr ikke lavet hele siden selv)

tak :)
Avatar billede miss-g Seniormester
12. november 2004 - 12:24 #1
På mine sites ser et link til stylesheet således ud:

<title>Hjemmeside</title>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
<link href="styles.css" rel="stylesheet" type="text/css">

Du skal have link til stylesheetet på alle de sider der skal vises i din iframe.

(Håber jeg forstod dit spørgsmål) *S*
Avatar billede kablaw Nybegynder
12. november 2004 - 12:53 #2
den linker fint, problemet er bare, at den ikke kommer frem når jeg trykker på linket.
Avatar billede miss-g Seniormester
12. november 2004 - 13:07 #3
Ok - din side bliver ikke vist i din iframe, når du trykker på dit link?

Hvad med target - har du husket at sætte target på, så browseren ved hvor siden skal vises/åbnes?
Avatar billede kablaw Nybegynder
12. november 2004 - 13:09 #4
jeps, jeg har target til "iframe" .. måske er problemet at den faktisk åbner den, men at den åbner den bag baggrunden?? hmm
Avatar billede miss-g Seniormester
12. november 2004 - 13:10 #5
Ser på din kode, og for mig ser den ret kompliceret ud.

Jeg ville nok have bygget siden op i tabeller, og lavet min iframe i en celle...., men det må vel kunne lade sig at gøre på din måde også *S*
Avatar billede kablaw Nybegynder
12. november 2004 - 13:19 #6
ja jeg synes osse den ser rimelig uoverskuelig ud :-/ .. jeg må jo vel bare prøve mig frem :-/ fatter det sgu ikk
Avatar billede miss-g Seniormester
12. november 2004 - 13:24 #7
Det eneste link som ikke virker er vist BILLEDER.

Men stien på det link ser også anderledes ud end de andres links.
Avatar billede miss-g Seniormester
12. november 2004 - 13:31 #8
Stien på BILLEDER:
HREF="/resbo/billeder/skanderborg/index.html" target="iframe"

Stien på nogle af de andre:

HREF="mig.html" target="iframe"
HREF="projekter.html" target="iframe"
HREF="tegninger.html" target="iframe"
HREF="links.html" target="iframe"

Tror du det er der den er gal. Hvor ligger din index.html fil? Ifølge stien ligger den i en mappe skanderborg, som ligger i en mappe billeder der ligger i en mappe resbo.... Måske skal stien være mere realitiv - altså ikke ligge i så mange mapper.
Avatar billede kablaw Nybegynder
12. november 2004 - 13:41 #9
hehe ... du kigger på den forkerte side :D

Det drejer sig om www.mirakl-crew.dk/test1/
Avatar billede miss-g Seniormester
12. november 2004 - 18:04 #10
Jamen så er det jo ikke let *G*

På den rigtige side - se din iframe:

<IFRAME class=iframe name=iframe
              src="res://C:\WINDOWS\system32\shdoclc.dll/http_404.htm"
              allowTransparency></IFRAME>

Jeg har et site hvor iframe ser sådan ud:

<iframe src="side1.htm" name="iframe" width="530" marginwidth="0" height="300" marginheight="0" align="top" scrolling="no" frameborder="0" allowtransparency="true":
></iframe>

Så prøv at rette i koden. Som udgangspunkt skal src jo ændres - det som skal vises i iframen først når man ser siden....
Avatar billede kablaw Nybegynder
17. november 2004 - 13:26 #11
jeg fixede det selv, men sys du skal ha en potion point alligevel for din ulejliged :) .. tak
Avatar billede kablaw Nybegynder
17. november 2004 - 13:26 #12
jeg ved ikke om du har fået dem nu, ellers må du lige hive fat i mig...
Avatar billede miss-g Seniormester
17. november 2004 - 13:28 #13
Hvad var der så galt?

Nej har ikke fået pointene. Du skal markere mit navn i boxen, og trykke acceptér *S*
Avatar billede kablaw Nybegynder
18. november 2004 - 13:25 #14
jeg tror vist bare vi havde linket Iframet forket i index.html :) .. tak igen og værsgo ;)