Avatar billede repsej22 Nybegynder
12. november 2004 - 10:23 Der er 9 kommentarer

Ændring i popup menu---please help

Jeg har lavet en lille popup menu:

http://www.mouselab.dk/popup/

Koden ser således ud:
<form name="navForm">
<p><select name="menu2" style="width: 165px;" onchange="self.location = document.navForm.menu2[document.navForm.menu2.selectedIndex].value;" size="1">
<option selected>v&aelig;lg her</option>
<option value="http://www.eksperten.dk">menupunkt1</option>
<option value="http://www.eksperten.dk">menupunkt2</option>
</select><br>
</p>
</form>

Den virker fint. Jeg kunne dog godt tænke mig at der bliver åbnet et nyt browservindue når man vælger "menupunkt2". Kan det lade sig gøre?

Please hjælp..jeg har en kunde der sidder og venter på svar  :o)
Avatar billede synfab Nybegynder
12. november 2004 - 12:38 #1
prøv sådan:

onchange="if(this.selectedIndex!=2){location.href=this.value;}else{window.open(this.value,'winMenu2','');}"
Avatar billede synfab Nybegynder
12. november 2004 - 12:40 #2
eller sådan, så der tages højde for 'Vælg Her':

onchange="if(this.selectedIndex!=0)if(this.selectedIndex!=2){location.href=this.value;}else{window.open(this.value,'winMenu2','');}"
Avatar billede repsej22 Nybegynder
12. november 2004 - 12:47 #3
Dit første forslag virker fint...lige en sidste ting:
Hvad nu hvis der er flere punkter i menuen. Så f.eks menupunkt 1 og 2 skal åbne i samme vindue, men menupunkt 3,4,5 skal åbne i et nyt vindue.
Kan det også lade sig gøre?
Avatar billede repsej22 Nybegynder
12. november 2004 - 12:48 #4
...og tusing tak...so far...
Avatar billede repsej22 Nybegynder
12. november 2004 - 12:48 #5
tusing=tusind
Avatar billede repsej22 Nybegynder
12. november 2004 - 12:50 #6
Dit andet forslag virker også  :o)  ...men stadig kunne jeg godt tænke mig at vide hvordan det kan tilrettes hvis man har flere menupunkter der skal åbnes forskelligt.
Avatar billede synfab Nybegynder
12. november 2004 - 13:06 #7
alle <option>'s er fortløbende nummereret begyndende med tallet 0 - så du kan bare tilføje '&&this.selectedIndex!=NUMMER' til denne if-betingelse:

if(this.selectedIndex!=2)

ex:
onchange="if(this.selectedIndex!=0)if(this.selectedIndex!=2&&this.selectedIndex!=4){location.href=this.value;}else{window.open(this.value,'winMenu2','');}"
Avatar billede repsej22 Nybegynder
12. november 2004 - 13:51 #8
fantastisk...det virker...tak for hjælpen  :o))
Avatar billede synfab Nybegynder
12. november 2004 - 13:57 #9
velbekomme :-)