Avatar billede dondon Nybegynder
12. marts 2001 - 11:53 Der er 2 kommentarer

Problem med mod_rewrite

Jeg vil lave en redirect til en anden server for alle url\'s der ikke findes på den aktuelle server.

I min httpd.conf for apache har jeg i en virtual host defineret mod_rewrite direktivet som følgende:

<IfModule mod_rewrite.c>
    RewriteEngine on
    RewriteCond  %{REQUEST_URI} !-U
    RewriteRule  ^(.+)        http://www.webserver2.com/$1
</IfModule>

Problemet er at den ikke redirecter til webserver2 ved \"bad url\".

Hvis jeg ændrer min Condition til:

RewriteCond  %{REQUEST_URI} -U

redirecter den hver gang, så der burde ikke umiddelbart være noget galt med min mod_rewrite.
Avatar billede Slettet bruger
13. marts 2001 - 13:53 #1
Ved en Bad URL får du vel så en 404 fejl eller hva´?

Du kan lave din egen 404 side hos din udbyder, men det er vist noget man betaler for, denne 404 side kan du så sætte til at redirecte.
Avatar billede dondon Nybegynder
13. marts 2001 - 22:24 #2
Jeg kunne godt lave det vha \"ErrorDocument 404\", men det skal også bruges til andet end \"bad urls\", så jeg kunne godt tænke mig at få mod_rewrite til at virke.

Ellers tak for hjælpen :)