Avatar billede atheist Nybegynder
11. november 2004 - 00:48 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

skrive fra mysql til rss-feed via xml

Sys efterhånden jeg har været overalt, uden at finde hvad jeg leder efter... Jeg skal ha lavet et rss-feed, hvor jeg henter mine nyheder fra en mySQL-database, jeg kan hente fra DB, jeg kan lave et xml-dokument der virker i rss-readeren, bortset fra at den variabel-navnet, og ikke indholdet af variablen...

Scriptet er her:
<?xml version="1.0" encoding="iso-8859-1" ?>
<rss version="2.0">
<channel>
<title>Myrekrig.tk</title>
<link>http://myrekrig.tk/</link>
<description>Newsfeed for Gr. A-217</description>
<language>da</language>
<docs>http://backend.userland.com/rss</docs>
<copyright>Copyright 2002-2003,
Myrekrig.tk</copyright>

    $conn = mysql_connect('localhost', "klasseliste_dk", "********");
    mysql_select_db("klasseliste_dk");

$resultat = mysql_query("SELECT * FROM `news` ORDER BY id DESC");
while ($raekke = mysql_fetch_array($resultat)) {

    extract($raekke);
  $dagen = date("d/m 'y \k\l. H:i",$skrevet);
  $dagon = date("d/m 'y ",$dueto);
  $todag = date("d/m 'y ",time());

    echo "<item><title>".$tittel."</title>
    <description>".$besked."</description>
    <link>http://myre.klasseliste.dk/news.php
    </link>
    </item>";
}
</channel>
</rss>

hvis nogen vil se selve feedet, er adressen:

http://klasseliste.dk/myre/news.xml

(håber jeg er havnet det rigtige sted)
Avatar billede henninghabor Nybegynder
11. november 2004 - 01:03 #1
Når du har fundet dig en løsning, vil jeg anbefale dig til at skifte kodeord til din database. Lige nu kan man se det.
Avatar billede soccerdad Nybegynder
11. november 2004 - 08:33 #2
Måske ville det hjælpe, hvis du pakker din PHP-kode ind i <?php og ?> tags? ;-)
Avatar billede olebole Juniormester
11. november 2004 - 10:15 #3
<ole>

Ikke fordi det har noget med dit spørgsmål at gøre, men synes du virkelig, at de to W3C-bannere er kønne - og synes du ikke selv, de passer dårligt til dit øvrige design?
Egentlig er de rystende ligegyldige, da de jo kun fortæller, at koderen, der har skrevet siden, er begavet nok til at læse en manual og følge, hvad der står i den.
På mig virker det altid lidt ynkeligt, når folk synes, det er noget at reklamere for ... det burde vist være en selvfølgelighed for enhver, der har gået i en dansk folkeskole. Det er i hvert fald ikke noget, man burde ofre sidens visuelle udtryk for  :)
Desuden er der tale om falsk 'reklame', da dit framest-dokument ikke holder en millimeter.

Er du i øvrigt klar over, der ingen somhelst fordele er ved at skrive i XHTML 1.0-Transitional - fremfor HTML 4.01-Transitional? Du opnår kun fordele ved XHTML, hvis du skriver 'Strict'.

/mvh
</bole>
Avatar billede atheist Nybegynder
11. november 2004 - 11:41 #4
Olebole:
Det kan der være noget om, jeg har også valgt at fjerne dem så snart jeg kommer hjem til en forbindelse, hvor jeg kan komme iggenem på ftp.

soccerdad:
ARGH! Den havde jeg ikke lige set... Hvad gør jeg ved det? Anyways, når jeg skriver:

  <?php
    $conn = mysql_connect('localhost', "klasseliste_dk", "xxxxxx");
    mysql_select_db("klasseliste_dk");

    $resultat = mysql_query("SELECT * FROM `news` ORDER BY id DESC");
    while ($raekke = mysql_fetch_array($resultat)) {
    extract($raekke);
    $dagen = date("d/m 'y \k\l. H:i",$skrevet);
    $dagon = date("d/m 'y ",$dueto);
    $todag = date("d/m 'y ",time()); ?>

    <item>
    <title><?php echo $tittle; ?></title>
    <description><?php echo $besked; ?></description> <link>http://myre.klasseliste.dk/news.php </link> </item>
<?php } ?>
Viser den overhovedet ingenting...
Avatar billede olebole Juniormester
11. november 2004 - 11:51 #5
Prøv først denne linie:
  $resultat = mysql_query("SELECT * FROM `news` ORDER BY id DESC") or die ( mysql_error() );

Hvis ikke du får fejl der, så prøv:
  extract($raekke);
  echo $skrevet."<br>\n";
  echo $dueto."<br>\n";

... for at se, om dine variabler overhovedet indeholder noget. Så skal variablen, der indeholder titlen nok sdavøs '$title' og ikke '$tittle'  ;o)
Avatar billede atheist Nybegynder
11. november 2004 - 11:58 #6
ok, den kom ike med nogen fejl, men den skriver stadig ingenting, variablen $tittle skal hedde sådan det gør den også i databsen. Det underlige er bare at på  myre.klasseliste.dk/news.php viser den det hele uden problemer.
Avatar billede olebole Juniormester
11. november 2004 - 12:25 #7
Så prøv denne:

<?
$resultat = mysql_query("SELECT * FROM `news` ORDER BY id DESC") or die ( mysql_error() );
while ($row=mysql_fetch_assoc($resultat)) {
  print $row["skrevet"]."<br>\n";dueto
  print $row["dueto"]."<br>\n";
  print $row["tittle"]."<br>\n";
  print "----------------------------<br><br>\n\n";
}
?>

Skriver den ikke noget ud, har du ikke indhold i tabellen  :)
Avatar billede atheist Nybegynder
11. november 2004 - 12:55 #8
Den viser ikke noget, men jeg er temmelig sikker på at der er noget i databasen, jeg viser de præcis samme data, bare i php på http://myre.klasseliste.dk/news.php Så noget er der, men det er som om den ikke får fat i det der er i databasen, selvom det er der?
Avatar billede atheist Nybegynder
04. december 2005 - 23:47 #9
Lukker og slukker.