Avatar billede pink-bear Nybegynder
10. november 2004 - 21:25 Der er 63 kommentarer

Computer fryser STADIG

Jeg har nu kæmpet så meget med den. Jeg har modtaget min nye psu. Chill Innovation 400watt og et eller andet... Lige nu er jeg ret ligeglad hvad der står på den. Lige nu er jeg så sur på mig selv. Jeg sidder og spørger mig selv hvorfor jeg skiftede mit TI4400 til et 9800 pro. Havde jeg bare vidst hvad det hele ville ende med. Det kan være det lyder dumt, men jeg tror jeg er ved at blive rigtig deprimeret over det her. I 4 måneder har det stået mig på og over 2000 kr har det kostet mig. Jeg kan også følge på mig selv at når computeren ikke virker ordenligt, så virker jeg heller ikke ordenligt. Er stresset i hverdagen og kan egentlig ikke se det sjove i at være herhjemme i min fritid.

Nå, væk fra det psykologiske og frem med det tænker i. Og her kommer det:

Skiftede ti4400 med 9800 pro for 4 måneder siden i håb om at peppe spillene lidt op. DER begyndte det hele:

Computeren begyndte at fryse når jeg spillede spil. Jeg har endda lavet nogle tråde om det herinde på eksperten så vidt jeg erindrer. Jeg prøvede alt fra drivere til support. Og jeg troede det var kortet den var gal med. Byttede det og det nye kom. Jeg gik gladeligt ind i Call of duty og bedst som jeg var ved at storme tyske officerer, så frøs den igen og jeg kunne begrave mit hoved i mine hænder endnu en gang.

Så levede jeg med det i 3-4 måneder ca. og så blev jeg enig med mig selv om at tage fat igen. Jeg købte nyt bundkort (MSI 865PE neo2 PLS) og det hjalp - på lydproblemerne. Spillene er det samme.

Nu har jeg fået den hersens psu hjem og den hjalp heller ikke. Jeg er rimelig deprimeret hvis jeg selv skal sige det. Tro det eller ej men når man ikke har noget/ ikke kan bruge noget man er vant til, så føler man virkelig hvordan det er. Et tomrum i maven.

Jeg ville sætte 1.000.000.000.000.000.000 point på spil hvis det var det. I don't care about those points.
Avatar billede pink-bear Nybegynder
10. november 2004 - 21:26 #1
"også følge på mig selv at når computeren ikke"    Skulle stå føle.
Avatar billede victor-1 Nybegynder
10. november 2004 - 21:32 #2
Tror du har større chancer for hjælp, hvis du afslutter dine gamle tråde.

Har du nogensinde fået maskinen testet igennem for virus og andet snavs ?
Alt andet er vel efterhånden afprøvet.
Avatar billede pink-bear Nybegynder
10. november 2004 - 21:34 #3
Jeg har lige formateret så det er rimelig usansynligt at en virus efterfølger mig... Tror jeg.
Avatar billede victor-1 Nybegynder
10. november 2004 - 21:43 #4
Måske alligevel - fem minutters ubeskyttet Internetforbindelse er nok.

Prøv at downloade denne engangsscanner - http://www.spywareinfo.dk/download/mwav.exe

Derefter hiver du kablet til din Internetforbindelse ud af maskinen, genstarter i fejlsikret tilstand (fejlsikret tilstand kommer du i, ved at trykke på <F8> når maskinen starter op, lige inden den begynder at indlæse Windows) og kører engangsscanneren. Aktiver ALT i opsætningen og lad den arbejde HELT færdig. Det kan godt ta' laaaang tid.

Fortæl hvordan det er gået.
Avatar billede pink-bear Nybegynder
10. november 2004 - 21:46 #5
hvor lang tid er lang tid?
Avatar billede victor-1 Nybegynder
10. november 2004 - 21:48 #6
Kan det ikke være ligegyldigt set i forhold til 4 måneders problemer ?

Alt mellem et kvarter og fem timer, afhængigt af flere ting.

Når du er færdig med scanningen kigger vi på om du evt. kan ha' andet snavs på maskinen *S*
Avatar billede johnstigers Seniormester
10. november 2004 - 21:48 #7
Et par timer skal du regne med. Din pc virker jo ikke, så deeet ;)
Avatar billede pink-bear Nybegynder
10. november 2004 - 21:50 #8
jeg har haft en scanner på mit system. Og også spybot. Spybot fandt nogle småting og fjernede dem, men ingen probs med virusser.
Avatar billede pink-bear Nybegynder
10. november 2004 - 21:53 #9
jeg har også haft en Microsoft Egineer til at kigge mine logfiler igennem og det var ikke en softwarefejl fik jeg at vide...
Avatar billede pink-bear Nybegynder
10. november 2004 - 22:08 #10
hmm har en mistanke til:

Chipset på gfx bliver for varmt

Ram
Avatar billede victor-1 Nybegynder
10. november 2004 - 22:14 #11
Vil du ha' maskinen kontrolleret for snavs eller ikke ?

Det er naturligvis noget du afgør - derfor spørger jeg. Hvis dit svar ikke er ja tak, bakker jeg lige så stille ud af denne tråd ;-)

Synes bare det er rart at kunne gå igang med at fejlsøge (rent hardwaremæssigt) på en ren maskine, da det ofte er snavs som foresager maskingenstart/lukning.
Avatar billede johnstigers Seniormester
10. november 2004 - 22:15 #12
Så må det være dine ram - test dem med Memtest86: http://www.memtest86.com
Avatar billede pink-bear Nybegynder
10. november 2004 - 22:20 #13
Jeg piller min blok noname ud og sætter kingston over i dimm 1. Så skal jeg stresse den! Til Victor. Jeg har haft den testet igår med en eller anden online scanner og med spybot. Så bliv endelig! =-(
Avatar billede victor-1 Nybegynder
10. november 2004 - 22:30 #14
En eller anden online-scanner ?
Hvilken ?

Ikke alle scannere er lige gode og det er en god idé at teste med flere scannere. Den jeg linker til er IKKE en online scanner og den finder ofte snavs som andre scannere ikke finder.

Jeg undrer mig over hvad du begynder på med dine ram nu - hvorfor flytte rundt ? Skal de testes, må de nødvendigvis testes alle sammen.
Avatar billede pink-bear Nybegynder
10. november 2004 - 22:48 #15
Ja først og fremmest: Jeg pillede NoName blok ud... Ingen forbedring. Frøs. Så nu prøver jeg at pille Kingston blokken ud.
Avatar billede johnstigers Seniormester
10. november 2004 - 22:50 #16
Hvis den så stadig fryser, så gør lige som vi foreslår dig...
det gør det hele lidt nemmere ;)

(test ram med memtest86)
Avatar billede pink-bear Nybegynder
10. november 2004 - 23:03 #17
Jeg har testet uden kingston men med NoName. Fryser også.

Mht Memtest har jeg hørt det tager kodyl lang tid. Og jeg er på vej i seng
Avatar billede johnstigers Seniormester
10. november 2004 - 23:04 #18
Så bare lad den køre natten over.
Avatar billede pink-bear Nybegynder
10. november 2004 - 23:09 #19
ja først og fremmest er jeg aldrig blevet sat ind i det program. Og hjemmesiden er ikke just brugervenlig for sådan en som mig.
Avatar billede pink-bear Nybegynder
10. november 2004 - 23:25 #20
altså: 3,1a eller 3,0?

Hvordan tester den? Fortæl lidt. Jeg er ikke typen der bare lader et program pille ved min pc uden at jeg ved hvad den laver
Avatar billede gripen90 Nybegynder
11. november 2004 - 00:01 #21
Ok, jeg har hjulpet Pink-bear så vidt muligt igennem denne meget underlige proces (via msn og hol.dk)
Mht virus mv, så er det udelukket, da selvom en nyformatteret PC kommer på nettet første gang bombarderes den ikke automatisk med vira pga. email ikke er sat op og mv pga dynamisk ip.
GFX kortet har været skiftet engang og det bliver varmt som det skal da det tyder på korrekt varmeoverførsel.
Lydkortet har været pillet ud for at set om det forårsagede problemet, men nej.
PSU er også udskiftet for at se om der ikke blev leveret ampere nok på 12v linien men det var heller ikke problemet.
Derfor er jeg nået til at så må det være rammene, da de også lavede problemer før på det tidligere bundkort der var i maskinen.
Bundkortet har også været udskiftet men ingen ændring.

Victor-1: Rammene har jo været testet sammen under belastning i spil, derfor prøver man som regel at teste dem enkeltvis derefter.
Sidst det er sjældent snavs der for spil til at gå ned !, det plejer som regel at påvirke hele operativ systemet, men det gør det altså ikke her hvor den kun er i spil det sker ! Ergo det sker under belastning af PCen.

Mit sidste bud på fænomenet er at prøve med nogle andre ram og gerne PC3200 istedet for PC2700 rammene.
Avatar billede victor-1 Nybegynder
11. november 2004 - 00:06 #22
Hent den som hedder 3,0

Installation
============
Memtest86 kan ikke køres fra Windows og må derfor lægges på en floppy disk.

For at gøre det skal du:
1: Udpakke Zip-filen.
2: Åbne mappen som var i Zip-filen og dobb. klikke på "install.bat".
3: Du vil nu blive bedt om, at lægge en formateret floppy-disk i floppy-drevet.
4: For at køre memtest skal du nu lade floppy-disken sidde i drevet, genstarte din
  pc og taste <Delete> for at komme i bios.
5: I bios skal du sætte dit floppy-drev til at være "First boot device".
6: Tryk <F10> for at afslutte og gemme opsætningen i bios og bekræft med Y efterfulgt
  af Enter.

Nu går programmet i gang med at teste dine ram og er der ikke fundet fejl i løbet af en times tid, fejler rammen efter al sansynlighed intet.

BEMÆRK:
Efter at du har lavet bootdisketten er det ikke muligt fra Windows at se, at der er data på disketten - dette er normalt.
Avatar billede victor-1 Nybegynder
11. november 2004 - 00:15 #23
"gripen90"

Du behøver ikke at belære mig om hvordan man tester ram - det ved jeg *S*

Med hensyn til hvorvidt der er virus eller andet snavs på den omtalte pc, tror jeg du er på dybt vand. Du kan IKKE med sikkerhed sige, at der IKKE er snavs på den. I teorien kan det være kommet siden jeg lavede guiden til ram-test.

CITAT "det er sjældent snavs der for spil til at gå ned !, det plejer som regel at påvirke hele operativ systemet, men det gør det altså ikke her hvor den kun er i spil det sker" CITAT SLUT

Mener du dermed, at så længe man spiller er styresystemet ikke berørt af evt. snavs ?
Avatar billede victor-1 Nybegynder
11. november 2004 - 00:29 #24
"pink-bear"

Kender du "grippen90" ?

Det virker lidt underligt at vedkommende skulle ha' hjulpet dig f.eks. via MSN og så pludselig dukker op her i tråden som sprit-ny bruger.
http://www.eksperten.dk/bruger.phtml?navn=gripen90

Hvis "grippen90" er din egen opfindelse, så skynd dig hellere at få slettet den brugerprofil og lad os så komme videre med at få løst dit problem. Men husk lige, at du altså bliver nød til at gøre som vi siger, da vi ellers ikke kan hjælpe dig.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
11. november 2004 - 00:43 #25
Prøv lige at gå ind og sætte agp-hastigheden ned fra 8* til 4*. Det hjælper nogle gange og du vil ikke kunne mærke forskellen.
Er der installeret chipset drivere ?
Avatar billede pink-bear Nybegynder
11. november 2004 - 07:18 #26
Tonnybrandt: Ja der er ins. chipsætdrivere. Og mht. agp, så har jeg prøvet. Men jeg vil også helst køre med 8x agp.

Victor-1. Ja Gripen90 kender jeg udemærket. Han hjælper mig. Mht memtest så kommer problemet nu: Jeg har ikke noget diskettedrev i computeren.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
11. november 2004 - 11:34 #27
Dette er et cd-image, så du kan brænde en bootable cdrom med memtest:
http://www.memtest86.com/memtest86-3.1a.iso.zip
Avatar billede gripen90 Nybegynder
11. november 2004 - 13:42 #28
Victor-1: Jeg belærer skam ikke, men du virker meget fjendsk nogle af dine kommentarer, og hvis det er kotymen i dette forum siger jeg tak for kaffe !.

Og nej jeg er ikke pink-bears opfindelse !. Det er bare første gang jeg har taget mig sammen til at oprette bruger her !. Ellers kan du kigge på hardwareonline.dk og overclocking.dk efter Gripen90.

Nej, jeg kan ikke med 100% sikker sige der ikke er snav på den, med 95% sikkederhed. Jeg vurderer situationen ud fra det kendskab jeg har mht hvad de forskellige symptomer kan skyldes, vira og "snavs" har vi været ude over, og det var ikke det.

CITAT:"Mener du dermed, at så længe man spiller er styresystemet ikke berørt af evt. snavs ?"
Nej, men det er en særdeles god indikator for det ikke er berørt af vira mv. Du kan godt have tracking coockies mv liggende med det er sjældent noget der laver problemer.
Avatar billede victor-1 Nybegynder
11. november 2004 - 14:26 #29
Fjendsk ?
Hold nu lige op da *GG*
Jeg har indtil videre gjort hvad jeg kan for at hjælpe pink-bear, men som jeg ser det virker det som om at opretter ikke er indstillet på, at prøve de ting vi beder om og så er det altså temmeligt vanskeligt.

Hvis I fortsat vil gøre brug af min hjælp må I lige sige til, da jeg ellers ikke ser noget formål med at fortsætte i denne tråd *S*
Avatar billede pink-bear Nybegynder
11. november 2004 - 18:53 #30
Så har jeg fundet et gammelt diskettedrev og sat til. Så nu kan jeg boote op på disketten. Men fortæl lidt mere. Hvilke filer er det jeg skal ligge ned på disketten?
Avatar billede victor-1 Nybegynder
11. november 2004 - 18:54 #31
Følg den guide jeg lavede til dig her -
Avatar billede pink-bear Nybegynder
11. november 2004 - 19:02 #32
har lige lagt det ned på den og prøvede lige at åbne A: i denne computer. Er det så normalt der kommer en besked: Disketten er ikke formateret. Skal den formateres nu? Y/N
Avatar billede victor-1 Nybegynder
11. november 2004 - 19:04 #33
Ja - det er normalt *S*
Den besked kommer fordi Windows betragter disketten som ubrugelig før den er formateret.
Avatar billede pink-bear Nybegynder
11. november 2004 - 19:05 #34
Ok. Er programmet specielt avanceret? Tænker på om det skal vide en masse inden det skal teste ram? Og hvordan afslutter man programmmet?

Skal jeg ikke lade programmet køre lidt længere end 1 time?
Avatar billede victor-1 Nybegynder
11. november 2004 - 19:09 #35
Nej - programmet er ikke avanceret i den forstand at det er svært at bruge. Bare start op på den diskette - så kører det og alt imens kan du sidde og fordybe dig lidt i, hvad det er der sker på skærmen.

Igen - følg guiden.

Når du ikke gider teste mere, kan du blot genstarte med <Ctrl> + <Alt> + <Del> og hive disketten ud.
Avatar billede pink-bear Nybegynder
11. november 2004 - 19:12 #36
kan man ikke bare genstarte via genstartknappen på kabinettet?
Avatar billede victor-1 Nybegynder
11. november 2004 - 19:14 #37
Jo - gør du bare det.
Avatar billede pink-bear Nybegynder
11. november 2004 - 19:18 #38
ok... Så går jeg da igang, men lader den stå 1-2 timer og så er jeg pc computeren og så starter jeg testen når jeg går i seng og stopper den imorgen! Kan man ikke det? Altså kan man kalde 1-2 timer den grove og natten den fine
Avatar billede victor-1 Nybegynder
11. november 2004 - 19:24 #39
Du kan gøre det lige præcis som du vil og kalde det lige hvad du lyster *S*
Nu svarer jeg altså ikke på flere spørgsmål om den test før den er overstået ;-)
Avatar billede pink-bear Nybegynder
11. november 2004 - 19:26 #40
Går i gang. Vi snakkes!
Avatar billede gripen90 Nybegynder
11. november 2004 - 19:49 #41
ok lad høre når den er slut.
Avatar billede pink-bear Nybegynder
11. november 2004 - 20:36 #42
Har kørt i 1 time og 45 minutter. Var testen igennem 4½ gange. 0 fejl :-S
Avatar billede pink-bear Nybegynder
11. november 2004 - 21:03 #43
Rettelse: 1 time og 45 sekunder.
Avatar billede pink-bear Nybegynder
11. november 2004 - 22:04 #44
feedback :-(
Avatar billede tiger_webdesign Nybegynder
11. november 2004 - 23:11 #45
Så er det ikke dine RAM der er fejl på... Hvis da har testet med alle dine blokke i...
Avatar billede victor-1 Nybegynder
11. november 2004 - 23:22 #46
Jeg har ikke været hjemme i aften og kan derfor ikke gi' lyd fra mig før nu.
Det tyder ikke på, at det er dine ram som fejler og mit spørgsmål er så:

Er du nu klar til at teste for virus eller andet snavs ?
Avatar billede pink-bear Nybegynder
12. november 2004 - 07:07 #47
8 timer og 7 minutter med 0 fejl på ram.
Avatar billede pink-bear Nybegynder
12. november 2004 - 07:09 #48
efter testen på de 8 timer kører cpu på 44 grader og resten af systemet på 42 grader. for meget?
Avatar billede victor-1 Nybegynder
12. november 2004 - 11:30 #49
Hvilken CPU ?

Det begynder at irritere mig, at du ikke svarer på de spørgsmål jeg stiller dig. Hvis det ikke ændrer sig, gider jeg ikke spilde mere tid på dig.

I øvrigt har du STADIG ikke fået afsluttet dine gamle spørgsmål - hvorfor ikke ?
Avatar billede pink-bear Nybegynder
12. november 2004 - 12:08 #50
Ja victor, det er en P4 N2 2,4 ghz fsb 533. Og mht. spørgsmålene jeg ikke har fået afsluttet, så er det fordi jeg ikke fatter det her system eksperten har. Jeg prøver at give dem der har prøvet at hjælpe point, men intet sker.

Mht spørgsmål, så er jeg klar til en virus scan. Det bliver bare ikke den du anbefaler.
Avatar billede victor-1 Nybegynder
12. november 2004 - 12:19 #51
Bliv en GOD bruger - læs dette: Vejledning til nye brugere af Eksperten -
http://expfaq.1go.dk/

sådan accepterer du svar og lukker dit spørgsmål -
http://expfaq.1go.dk/?id=3#behandling_af_svar

og evt. dette: Generelle regler for brugen af Eksperten -
http://www.eksperten.dk/regler.phtml

Hvorfor i alverden vil du dog ikke bruge den scanner - den er kanon go' ????
Avatar billede pink-bear Nybegynder
12. november 2004 - 12:33 #52
jeg har kørt virus112's scanner igennem systemet flere gange og der er ingen vira eller andre småting der skader. Og jeg lyver sgu ikke.

Jeg vil lige læse de ting der... Og så afslutter jeg trådene.
Hvad kan der være galt siden ram ikke fejler noget? Bliver mit system for varmt?
Avatar billede victor-1 Nybegynder
12. november 2004 - 12:44 #53
Jeg tror helt bestem ikke du lyver, men blot fordi du har kørt en scanning med virus112 scanneren kan der sagtens være virus eller andet snavs på din pc.
Virus, Trojanske heste, Spyware, Malware, Adware .......
Men hvis ikke du vil følge mine råd - så er der vist ikke så meget jeg kan gøre for dig.

Med hensyn til om din pc bliver for varm, vil jeg umiddelbart mene nej. Men prøv at tage beklædningen af og gå i gang med det som sædvanligvis får den til at bukke under. Bliver den mere stabil af det kan det være et varmeproblem, ellers tror jeg ikke det er det.
Avatar billede pink-bear Nybegynder
12. november 2004 - 16:36 #54
Victor: Først og fremmest. Cpu'en kører 44 grader og det er ikke full load. Så jeg tror meget nemt det kan være den der bliver overophedet.
Avatar billede victor-1 Nybegynder
12. november 2004 - 16:56 #55
Javel så -
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
12. november 2004 - 17:05 #56
44 grader er ikke særligt højt.
Kom nu med en HijackThis log, så Victor-1 kan gennemgå den. Om ikke andet så for at udelukke vira eller spyware. Jeg er også interesseret i at se den.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
12. november 2004 - 17:09 #57
Her er vejledningen:
Gå ind her og hent Hijackthis.
http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm
Derefter udpakker du Hijackthis og smider filen i en mappe, oprettet kun til den. Kør filen, scan, save log og kopier logfilen herind, så kigger vi på den. Lad være med at slette noget selv med Hijackthis, det kan skade mere end det gavner.
Avatar billede pink-bear Nybegynder
13. november 2004 - 09:32 #58
hvis jeg kan få jeres mail-adresser, så kan jeg sende det når jeg har hentet programmet og kørt det.

Sorry, men computeren ville ikke starte fra kl 17:00. Her til morgen lykkedes det mig at få liv i den igen
Avatar billede victor-1 Nybegynder
13. november 2004 - 10:52 #59
Du kan da bare kopiere logilen herind lige som alle andre gør det.
Der står ikke noget i loggen som kan bruges imod dig.
Avatar billede pink-bear Nybegynder
15. november 2004 - 19:10 #60
Hmm jeg pillede en hd fra som stod og larmede om natten! Og det er på den disk der altid har ligget spil osv... Men nu ligger windows på den anden disk. Og lige nu virker comp'en fint.. Kan starte og køre net osv.. Men kan den sekondære disk påvirke windows som er på den anden disk???
Avatar billede victor-1 Nybegynder
15. november 2004 - 20:58 #61
Jeg opgiver at hjælpe dig mere, da du stadig ikke gør som vi ber dig om.
Avatar billede johnstigers Seniormester
15. november 2004 - 21:01 #62
victor-1> jep. det er frustrerende at prøve at hjælpe, og så ignoreres ens indlæg...
Avatar billede tiger_webdesign Nybegynder
15. november 2004 - 21:08 #63
Gør som tonnybrandt siger:
Her er vejledningen:

Gå ind her og hent Hijackthis.
http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm
Derefter udpakker du Hijackthis og smider filen i en mappe, oprettet kun til den. Kør filen, scan, save log og kopier logfilen herind, så kigger vi på den. Lad være med at slette noget selv med Hijackthis, det kan skade mere end det gavner.

Og smid loggen herind...