Avatar billede hejgaard Nybegynder
12. marts 2001 - 10:20 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

VB og database på server

Hvor\'n hulen henter man data fra en database på en server i en vb applikation?
Avatar billede hejgaard Nybegynder
12. marts 2001 - 10:29 #1
...det er forresten en Access 2000 database...
Avatar billede kasiwakki Nybegynder
12. marts 2001 - 13:49 #2
start med at lægge \"data\" = data1 ind i formen
i \"DataBaseName\" vælger du DB og i recordsource vælger du tabel eller forespørgsel du skal bruge
derefter lægger du text felter på formen og under dat vælger du data1 som datasource og i datafield vælges posten !!! nu er du startet....
prøv evt at låne bogen \"beginning Visual Basic 6 Database\" af john connell
Avatar billede jennemaan Nybegynder
13. marts 2001 - 09:27 #3
I Form load skriver du:

Dim adoConn as object
Dim adoRST as object

Set adoConn=CreateObject(\"ADODB.Connection\")

adoConn.Open \"Driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)};dbq=\\\\servernavn\\sharenavn\\dinaccessfil.mdb;uid=Admin;pwd=\"

Set adoRST=adoConn.Execute(\"Select * From dinaccesstabel\")

\'debug indholdet af adoRST
While Not (adoRST.BOF Or adoRST.EOF)

  For inti=0 to adoRST.Fields.Count-1
      Debug.Print adoRst.Fields(inti).value & vbtab;
  Next inti

  Debug.Print
  adoRST.Movenext

Wend

I connectionstringen står stien til din accessfil. \"\\\\servernavn\\sharenavn\\dinaccessfil.mdb\"

Det kunne være at du havde mappet netværksdrevet til f.eks. \"m:\". Så skulle du i givet fald ændre stien til m:\\dinaccessfil.mdb

Bemærk at hvis mange brugere skal bruge accessfilen samtidigt, skal du nok lige læse lidt på ado omkring at åbne readonly, locks og den slags.

/Jennemaan