Avatar billede noden Nybegynder
10. november 2004 - 15:09 Der er 1 løsning

MAC mainframe

Jeg skal måske starte med at sige jeg ikke kender det store til mac.
Men jeg leder efter et NOS som kan følgende:
Jeg skal bruge en del mac maskiner, som dog absolut ikke kommer til at lide under belastning.
Som løsning tænkte jeg på at have en server som kan håndtere x antal brugere.
På klientsiden vil jeg gerne beholde mine windowsklienter.
Så ville jeg have mulighed for at logge på mac serveren og få en individuel opsætning, herunder forskelligartet applikationer og rettigheder mv.

For at give et billede af hvad jeg mener, så snakker vi Terminal Services eller Citrix, dog med MacOS.
Jeg vil gerne have at klientdelen kan forblive en windowsklient da vi også har brug for dette.
Jeg har noget alla VNC i tankerne, dog er der ikke individuel visualitet for brugeren.
Det er dette jeg har behov for.

Hvad for et produkt kan i anbefale.

Jeg håber jeg har stillet mit ønske klart.
Resumé: Citrix like system dog med MacOS og klient delen på en windows klient. Evt. emulering.

Erfaringer og forslag ønskes.
Prisen er pt. underordnet.
Avatar billede noden Nybegynder
05. juni 2007 - 19:44 #1
Svar