Avatar billede heiberg Nybegynder
10. november 2004 - 11:21 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Ordinalen 280 blev ikke fundet i DLL-biblioteket msi.dll

Under installation af et Microsoft-program sker det,
at jeg får beskeden:

"Ordinalen 280 blev ikke fundet i DLL-biblioteket msi.dll".

Hvorefter installationen afbrydes.

Mit spørgsmålet er derfor: Hvor finder jeg ordinalen 280, og
hvordan får jeg den placeret det rigtige sted?

Jeg bruger XP Professional.
Avatar billede haverslev Novice
10. november 2004 - 11:26 #1
Er din windows updateret til minimum SP1?
ellers her:
http://www.dll-files.com/dllindex/dll-files.shtml?msi
Avatar billede heiberg Nybegynder
10. november 2004 - 11:30 #2
Min windows er opdateret til SP2, og det kører rigtig godt på den.

I det hele taget er der ingen problemer med computeren ud over det nævnte med ordinalen 280.
Avatar billede haverslev Novice
10. november 2004 - 11:35 #3
Avatar billede haverslev Novice
10. november 2004 - 11:46 #5
ja, det er da mærkeligt, den er jo af ny dato. ?
Måske fejl i overførslen ?
Avatar billede ranglen Nybegynder
10. november 2004 - 11:55 #6
Måske du på et tidspunkt har fået installeret en gammel version af microsoft installer? Prøv at kontroller versionen af dll-filen. Jeg sidder på en frisk xp-sp2, og har filversion http://www.eksperten.dk/spm/559888 3.0.3790

du kan også prøve at køre msiexec.exe for at få versionnummer
Avatar billede heiberg Nybegynder
10. november 2004 - 11:57 #7
Jeg tror det ikke, for jeg oplevede det samme, da jeg for et stykke tid siden forsøgte at installere flg. hos Windows Update:

Microsoft .NET Framework Version 1.1, dansk
Opdatering til Windows XP HighMAT Support i guiden Cd-skrivning (KB831240)

Fejlen opstår kun ved installation af Microsoft-programmer – og langt fra altid.
Avatar billede heiberg Nybegynder
10. november 2004 - 12:00 #8
Ranglen, min sidste kommentar var til Haverslev.
Jeg ser først din kommentar nu og tjekker det lige. :-)
Avatar billede heiberg Nybegynder
10. november 2004 - 12:06 #9
Min version af dll-filen hedder 3.0.3790.2180, så det lader til at være den samme.
Avatar billede heiberg Nybegynder
10. november 2004 - 12:20 #10
Men nu har jeg sørme fundet filen her:
http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/msi/setup/released_versions_of_windows_installer.asp

Er det klogest at installere den oveni den gamle - eller er det klogest at slette den gamle først?
Avatar billede haverslev Novice
10. november 2004 - 13:00 #11
kan ikke tro, det skulle være nødvendigt at afinstallere først.
MS må da have lavet det som en "upgrade" af tidligere versioner.

Ps. skal du bruge Microsoft .NET Framework Version 1.1, dansk, til noget?
Har selv haf den installeret på SP2 og havde en masse bøvl, med nogle programmer - så afinstallerede jeg den igen og alt kørte perfekt igen.
Avatar billede heiberg Nybegynder
10. november 2004 - 13:17 #12
Haverslev, nej, jeg ville bare hente den ned for at se nærmere på den, men nu kan jeg så forstå, at jeg ikke er gået glip af noget. ;-)

Noget andet er, at jeg slet ikke kan hente Windows Installer 3.0.3790.2180 på mit link ovenfor. Den står ganske vist listet af, men download er for mig at se ikke mulig.

Så ved du, hvor man kan downloade Windows Installer 3.0.3790.2180 - eller evt. nyere?
Avatar billede haverslev Novice
10. november 2004 - 13:57 #13
Næ, jeg ved desværre ikke andre steder hvor man kan DL den fra.
Men fatter bare ikke at det skulle være nødvendigt, når SP2 er installeret!
Avatar billede heiberg Nybegynder
10. november 2004 - 14:16 #14
Der er vel bare sket det, at ordinalen 280 er blevet slettet/overskrevet under installation af et program eller lign. Lige det synes jeg nu ikke er så sært.

Til gengæld synes jeg, det er sært, at man ikke bare kan gå ud på nettet og hente en ny Windows Installler - men Sovjetunionen er åbenbart slet ikke død; den lever videre i Microsoft.

Der er selvfølgelig den mulighed, at jeg geninstallerer hele SP2 - men så tror jeg umiddelbart hellere, at jeg undværer den tjekkede calculator. :-D

I hvert fald vil jeg i første omgang lige lade spørgsmålet stå åbent lidt endnu. Måske får du eller andre en lys idé. ;-)
Avatar billede haverslev Novice
10. november 2004 - 21:45 #15
Avatar billede heiberg Nybegynder
11. november 2004 - 07:54 #17
Tusind tak, Haverslev. Det løste problemet. :-)

Lægger du lige et svar?
Avatar billede haverslev Novice
11. november 2004 - 08:30 #18
Godt du fik det til at virke  ;o)
Avatar billede ranglen Nybegynder
11. november 2004 - 08:36 #19
Bare så du ved hvad en ordinal er: det er en funktion (eller stykke kode) som andre programmer kan kalde i dll-filen. Oftest bliver eksporterede funktioner i dll-filer navngivet, men der er undtagelser, og får blot et nummer: en ordinal.

Så ordinal 280 kan ikke bare blive slettet. Det kræver at hele filen udskiftes :)
Avatar billede heiberg Nybegynder
11. november 2004 - 09:43 #20
Også tak til dig, ranglen. :-)