Avatar billede asgrone Nybegynder
10. november 2004 - 10:56 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

bruge en variabel i filadressen

Jeg har lavet en lille trommemaskine i flash. Den henter nogle lyde fra en mappe og spiller dem lidt på må og få... Jeg kunne godt tænke mig at jeg kunne definere forskellige mapper som den skulle kunne hente lyde fra via en variabel, f.eks. _root.bibliotek, men hvordan bruger jeg variablen når jeg skal hente lyden ind?
Min lydloader ser således ud:
_root.hihat1 = new Sound();
_root.hihat1.loadSound( "lyde/bibliotek/hi/1.mp3", false);
Avatar billede ask-m Nybegynder
10. november 2004 - 11:06 #1
Du kan definere et par variabler der indholder dele at din url, og så sætte dem sammen i dit loadSound kald (gøres med "+")...

var startPath = "lyde/bibliotek/";
var subFolder = "hi/";

_root.hihat1.loadSound( startPath + subFolder + "1.mp3", false);

Ask-M
Avatar billede asgrone Nybegynder
10. november 2004 - 11:47 #2
jotak det virkede
Avatar billede ask-m Nybegynder
10. november 2004 - 11:52 #3
selv tak