Avatar billede falken_buzz Nybegynder
10. november 2004 - 08:23 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Opsætning er router - helt fra bunden

Har lige køb en router i aldi, en Zolid. Jeg har stofanet - installeret i starten af 2002. Jeg kan ikke få skidtet til at virke. Hvad kan der være galt, er modemet for gammelt eller??
Avatar billede pillpopper Nybegynder
10. november 2004 - 08:49 #1
Nej dit modem er ikke for gammelt, først skal jeg lige høre om der fulgte en cd med til ? (for det gjorde der til min) hvis ikke er det ikke noget problem da nogle af dem gør og andre ikke.

Det andet jeg lige skal vide er hvor mange pc'er og hvilket nogle styrersystemer bruger du?

m.v.h

pp
Avatar billede pillpopper Nybegynder
10. november 2004 - 08:54 #2
Til at starte med:
Så skal du tilslutte din router, derefter sætter du de netværksstik i du skal bruge (alså hvor mange pc'er du vil have til at kører over din router.
Derefter tænder du for din pc og sætter den igang og så skulde den gerne selv finde frem til en ip-adresse.

Hvis du osse vil dele printer, mapper, filer o.s.v på alle dine pc'er så skal du åbne "Kontrolpanel" og over i venstre side af boksen står der "Konfigurer et hjemme- eller et mindre kontornetværk" - tryk på den og der kommer en boks frem/op som du så bare følger trin by trin, og HUSK at tænde for ALT dine printer og alt hvad ud vil have din router skal fordele.

Du spørger bare løs hvis der er et problem:)
Avatar billede falken_buzz Nybegynder
10. november 2004 - 09:03 #3
Jeg har kun en enkelt pc, og jeg glemt vist at nævne, at det som er problemet er at jeg ikke kan komme på det trådløse netværk. Jeg har prøvet at følge vejledningen slavisk, men kan ikke få forbindelse alligevel.
Avatar billede pillpopper Nybegynder
10. november 2004 - 09:07 #4
okay det er trådløs hvad kommer den med af fejlmeddelser, eller andet for den sags skyld?
Avatar billede pillpopper Nybegynder
10. november 2004 - 09:10 #5
Har du prøver denne løsning:

skift ip på ap'et så det ligger på samme subnet, som dhcp serveren tildeler dig ip på, så kan du få kontakt til det.

Men for at kunne fortælle dig hvilken ip du skal give ap'et, så skal du oplyse din egen ip som du får når den står til automatisk.
Avatar billede pillpopper Nybegynder
10. november 2004 - 09:15 #6
hej igen jeg har fundet denne her lille vejledning frem jeg håber det kan hjælpe dig og husk for gud skyld at sikre dit netværk 2 steder el. kan alle og en vejr få adgang til din pc hvilket er lidt surt:)

http://www.zyxel.dk/fileadmin/user_upload/PDF_documents/traadloes_sikkerhed.pdf
Avatar billede pillpopper Nybegynder
10. november 2004 - 09:18 #7
hej falken_buzz hvad hedder din trådløse router så skal jeg lige lede efter en god og nem vejledning til dig:)?
Avatar billede falken_buzz Nybegynder
10. november 2004 - 09:22 #8
Hej den hedder Zolid. Der er hører en usb dims med. Jeg har følgende oplysning om den:

IEEE802.11G trådløst netværk
Access Point / Router og USB 2.0
adaptor. High-speed netværk med
mulighed for op til 54 Mbps hastighed.
Router´en har 4 stk. 10/100 Mbps
porte, 1 WAN port samt integreret
firewall. Sættet understøtter den
nyeste krypteringsteknologi 256 bit
WPA krypteringen imod ubudne
gæster på netværket. 3 års garanti
og adgang til Service-Hotline.
Avatar billede pillpopper Nybegynder
10. november 2004 - 09:25 #9
Tak det link jeg har sat ind er rigtigt godt til at vide meget mere om det samt sikkerhed så sæt det evtu. i dine "Fortrukne" så kan du altid hente det frem med det samme og se hvad der skal fortages/gøres ved vidreindstilling o.s.v.

Jeg kigger lige på det med det samme og ser om jeg kan finde en nem løsning, men på dette her link er fremgangsmåden den samme selvom navnet ikk er det samme.

http://www.tiscali.dk/help/adslplus/hardware/article.jsp?content=256735
Avatar billede pillpopper Nybegynder
10. november 2004 - 09:51 #10
Hej igen jeg har nu spurgt et par venner der osse har trådløstnetværk og de siger at du kan prøve at tildele din router en/den ip-adresse som du har fået af din udbyder og sætte den ind, jeg fandt denne vejledning osse og der er de mest kort omfattende måder at få det indstalleret på det er godt nok i PDF -fil med hvis du ikke har det så kan du hente det ned på www.adobe.com

Du må gerne lige skrive his du gider hvad du har prøvet og hvad der fremkommer af fejl hvis der er nogle o.s.v så kan man bedre rette hjælpen ind det rigtige sted:)

har du fortaget dig noget´´ alså læst og prøvet de ting jeg har forslået? i så fald hvad skete der og fik du noget ud af det.

http://www.ibt.ku.dk/ibtcenter/studerende/wireless.opkobling.pdf
Avatar billede falken_buzz Nybegynder
11. november 2004 - 08:45 #11
Så var den sgu der. Mange tak PP. øh, nu er jeg lidt ny - hvordan tildeler man point her??
Avatar billede falken_buzz Nybegynder
11. november 2004 - 08:45 #12
.....never mind - så fandt jeg ud af det.
Avatar billede pillpopper Nybegynder
14. november 2004 - 14:05 #13
Jeg bukker og takker for pointen;) det var godt du fik det til at virke:) kan du hygge dig og forsat god weekend!

m.v.h

pp
Avatar billede pillpopper Nybegynder
14. november 2004 - 14:06 #14
du tog dem selv kan du se:) men du teldeler pointene ved at makere begge de navne der er i den boks ved kommentar & svar ved at trykke på ctrl og vælg.