Avatar billede elektronikken_dk Nybegynder
09. november 2004 - 15:42 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Overført moms fra 2003 problem

Hej,
Jeg er igang med at indføje brugen af SummaSumarum.
Jeg har indføjet regnskabet for 2003 med moms og det hele.
Mit problem er at efter at have lavet en "Afslut regnskab..." så står skyldig moms på konto "66900 Momsafregning" (bruger std. konto plan). Men hvis jeg så laver en "Momsangivelse" i 2004 regnskabet, så får jeg ikke beløbet fra 66900 frem..
Købsmoms og Salgsmoms er naturligvis korrekt for perioden men de penge som jeg skylder fra 2003 er bare ikke med i afregningen fra SummaSummarum.

Det er sikker ikke en fejl men hvorledes bogfører jeg så momsafregningen ?
Avatar billede amtoft Novice
09. november 2004 - 16:06 #1
Da du afsluttede 2003 blev din momsafregning "nulstillet" og det beløb du skulle betale overført til konto for momsafregning.
Når du betaler din moms i 2004 posterer du på din bankkonto / kassekredit (alt efter hvor du hæver pengene) og modposterer på momsafregning.
Avatar billede elektronikken_dk Nybegynder
09. november 2004 - 16:31 #2
Jeg tænkte nok at der var en logisk forklaring !

Men det ville have været smart om SummaSummarum kunne have vist det
i en momsspecifikation eller lignende.